czwartek, 7 lipca 2011

Knedle z truskawkami

Uwielbiam wyroby mączne, wszelkie kluchy, naleśniki itp. Tym razem padło na knedle z truskawkami. W sezonie ze świeżymi poza sezonem mrożone - te które kupuje  i sama mrożę :)



Składniki:
  • Ziemniaki - 2kg
  • 400 -500 gramów truskawek
  • jajko - 1 sztuka
  • mąka - 10 czubatych łyżek
  • sól - płaska łyżka ( do posolenia ziemniaków)
  • sól - płaska łyżka 
  • ( do posolenia wody w której będziemy gotować knedle)
  • masło - 3 łyżki
  • bułka tarta - 3 łyżki
  • olej 1 - łyżka ( dodaje do wody aby knedle nie sklejały się)
  • cukier - 3 łyżki
Przygotowanie:
  1. Gotujemy ziemniaki,
  2. Truskawki wyciągamy z zamrażalnika zasypujemy 2 łyżkami cukru.
  3. Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę,
  4. przeciśnięte ziemniaki dzielimy na 4 części wyciągamy 1/4 wsypujemy do "dziury" mąkę 
  5. ( u mnie to było 9 łyżek) dodajemy mąkę i ugniatamy w misce
  1.  Gotowe ciasto łyżką stołową wyciągamy porcje nakładamy truskawki,
  2. formujemy kulkę, tak przygotowane knedle gotujemy w osolonym wrzątku, ja do wody dodaję również olej.
  3. Gdy knedle nam się gotują robimy "polewę" rozpuszczamy masło
  4.  dodajemy 2 łyżeczki cukru
  5. dodajemy bułkę tartą i chwilkę gotujemy
  6. Polewamy ugotowane knedle.


7 komentarzy:

  1. U mnie też knedle, telepatia?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może:)
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też mam słabośc do takich pysznych kluch :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe... aż ślinka cieknie.. Wyglądają zupełnie tak, jak te które jadłam w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w dzieciństwie miałam "serwowane" ze śliwkami, jednak wolę te z truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy blog:) będę do Ciebie zaglądać:) zapraszam do siebie i zachęcam gorąco do obserwowania;**

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję:) już biegnę do ciebie:)

    OdpowiedzUsuń