środa, 6 czerwca 2012

Biały chleb z maszyny do pieczenia chleba

Jak wspominałam już wcześniej, od niedawna posiadam maszynkę do wypieku chleba. Dzisiaj kolejny przepis na chleb, tym razem biały - pszenny;)
Biały chleb
Składniki:
  • woda - 330 ml
  • masło - 2 łyżki
  • sól - 1,5 łyżeczki
  • mąka pszenna - 4 szklanki
  • cukier - 2 łyżki
  • mleko w proszku - 2 łyżki
  • drożdże instant - 1,5 łyżeczki

Wykonanie:
Składniki kolejno - zaczynając od mokrych wsypujemy do "misy" maszynki. Nastawiamy na tryb do 900gram, u mnie średnio wypieczony;)
Chleb jest delikatny, ale nie puszysty. W smaku podobny do pszennego. Nie do końca, udało mi się uzyskać smak do którego jestem przyzwyczajona. Będę szukała przepisu, aż znajdę ten, który mnie zadowoli;)


2 komentarze:

  1. Dobry taki chlebek! Też robię i najczęściej z maszyny, bo ją mam, więc nie może się marnować ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, ja czekam z niecierpliwością kiedy zjemy chlebek aby piec następny;)

    OdpowiedzUsuń