środa, 25 lipca 2012

Chleb w jajku smażony

Chleb w jajku, to moje smaki z dzieciństwa. Uwielbiałam go jeśc szczególnie na śniadanie, ale kolacja też była niezła z jego udziałem:) Przepis prosty, w tamtych czasach zbawienny. Dzisiaj moja córka także uwielbia chleb w jajku, więc piekę jej gdy tylko o niego poprosi. Czasem zdarzy się, że sama sobie upichci, próbowałam, smacznie jej wychodzi, tylko kuchnia ciężko to znosi;)
Składniki:
  • chleb ( jaki lubicie) - 4 kromki
  • jajko - 1 sztuka
  • mleko - 3 łyżki ( opcjonalnie)
  • sól - szczypta
  • olej - 2 łyżki
Wykonanie:
Jajka rozbijamy ( na talerzu głębokim) rozkłócamy, dodajemy mleko (opcjonalnie, dodaję, gdy potrzebuję troszkę więcej masy jajecznej) Solimy.
Rozgrzewamy tłuszcz na patelni, w tym czasie kromki chleba maczamy z obu stron w jajku i przekładamy na gorącą patelnię. Smażymy kilka minut, do momentu aż kromki chleba się zarumienią.

5 komentarzy:

  1. już nawet zapomniałam o istnieniu tego dania! kiedyś się często robiło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałem co zjeść na kolację - teraz już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja robię wnukom coś podobnego, ale zamiast chleba używam pszennych tostów i smażę na maśle klarowanym (dość drogie, ale się nie przypala) na złocisty kolor. Nawet mały niejadek to zjada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od niedawna używam masła klarowanego, sam zrobiłam;) Czuć różnice w smaku i jest zdrowsze;)
      Pozdrawiam

      Usuń