piątek, 24 sierpnia 2012

Tagliatelle z cukinii z tuńczykiem ...

Cukinia króluje ostatnio u nas, a właściwie u mnie, bo zwykle wcinam je sama. Co prawda przygotowane są dwie porcje, no ale "małż" woli coś bardziej treściwego jak to skwitował. No cóż, nie wie co dobre, a ja korzystam z przyjemności podwójnie;)

Składniki:
(na dwie porcje)
  • 2 średniej wielkości cukinie
  • cebula
  • 2 pomidory
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • sól pieprz do smaku (dodałam po szczypcie na porcje)
  • 2 łyżki tłuszczu do smażenia ( u mnie masło klarowane)



Wykonanie:
  1. Cukinie płuczemy, osuszamy.
  2. Dużym i ostrym nożem przecinamy cukinie wzdłuż.
  3. Skrobaczką do warzyw wycinam długie paski z cukinii, a la makaron tagliatelle.
  4. Cebule obieramy, kroimy w drobną kostkę.
  5. Cebule podsmażamy na rozgrzanym maśle, gdy się zeszkli dodajemy cukinie.
  6. Dusimy 5-6 minut pod przykryciem.
  7. Tuńczyka odcedzamy z płynu, rozdrabniamy widelcem.
  8. Pomidory przecinamy na połowę, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w kostkę.
  9. Cukinie wraz z cebulą przekładamy na talerze, dodajemy tuńczyka,pomidora i przyprawiamy do smaku w/g uznania.

2 komentarze:

  1. Podoba mi się Twoja propozycja. Mój Połówek niestety nie przepada za cukinią;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje, mój także. On, to mięsożerne stworzenie. Często bywa tak,że robię dwa obiady jednego dnia. Dla mnie i dla "małża" z dzieckiem; bo to wdało się w niego z kulinarnymi upodobaniami. Pracuje nad tym usilnie, aby choć odrobinę ode mnie przejęła;)

    OdpowiedzUsuń