niedziela, 17 listopada 2013

Buły nadziewane, pikantne

Buły nadziałam pieczarkami, cebula, szczypiorkiem i serem. Są bardzo sycące, pikantne, smaczne na ciepło, jak i na zimno. Receptura potrawy została skomponowana specjalnie do piwa Książęce Burgundowe Trzy Słody. Dodatek piwa nadał bułkom ciekawy kolor, w smaku już nie było  wyczuwalne. Mam wrażenie iż buły zyskały na świeżości. Czekałam z wpisem, aby zobaczyć jak zachowują się na drugi dzień - były smaczne tak samo jak dnia poprzedniego.

Składniki:
Ciasto:
  • 500g mąki pszennej (u mnie tortowa) + do obsypania stolnicy
  • 1 jajko + drugie do posmarowania bułek
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki drożdży instant
  • szklanka piwa (u mnie Książęce Trzy Słody)
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru

 Farsz:
  • 300g pieczarek
  • 5-6 cebul
  • łyżka masła
  • pęczek szczypioru
  • 350g startego żółtego sera ( pozostawiamy trochę aby obsypać na wierzchu bułki)
  • ok. łyżki oregano
  • 3-4 szczypty pieprzu młotkowanego z kolendrą
  • 3-4 szczypty soli
  • 1 szczypta papryki ostrej


Wykonanie:
Ciasto:
  1. Ciasto wyrobiłam w automacie do pieczenie  chleba, gdzie wlałam na początku oliwę, wbiłam jajo i na koniec wlałam piwo. Potem składniki suche zaczynając odsoli, następnie wsypałam przesianą mąkę, dodałam drożdże i cukier. Nastawiałam na wyrabianie i po 1,5 godziny miałam ciacho wyrośnięte na bułki.
  2. Jeśli jednak nie posiadacie maszyny, wszystkie składniki dodajecie do miski, wyróbcie dłońmi, gdy ciasto będzie sprężyste i odchodziło od dłoni, przełóżcie do drugiej miski wysmarowanej oliwą, przykryjcie czystą ścierką i odstawcie w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
Farsz:
Gdy ciasto wyrasta przygotowujemy farsz.
  1. Pieczarki pędzelkiem oczyszczamy, kroimy w plastry, wrzucamy na suchą rozgrzaną patelnię, od razu dodajemy szczyptę soli - pieczarki puszczą soki
  2. W tym czasie obieramy z łupin cebulę, kroimy na pół, potem znowu na połowę i w plasterki
  3. Gdy woda z pieczarek wyparuje, dodajemy łyżkę masła i dorzucamy pokrojoną cebulę.
  4. Przyprawiamy farsz, gdy cebula  się  zeszkli farsz jest gotowy.
  5. Pozostał nam szczypior do pokrojenia, jeśli macie ser w kostce to dobry moment aby go w tej chwili zetrzeć na tarce o grubych oczkach
Przygotowanie bułek:
  1. Nastawiamy piekarnik na 200*C
  2. Na obsypaną mąką stolnicę przekładamy ciasto, jeszcze chwilę wyrabiamy, rozwałkowujemy na prostokąt, kroimy w paski  (u mnie od kciuka do palca serdecznego - rozstawione palce na max),wysokość o połowę niższą.
  3. Na środek paska kładziemy ser, następnie szczypior i na koniec pieczarki z cebulą. Zawijamy wszystko, tak aby powstało coś podobnego do formy palucha.
  4. Jeśli wolicie okrągłe, nie ma przeciwwskazań ;)
  5. Postępujemy ze wszystkimi bułkami.
  6. Bułki przekładamy na obsypaną mąką blachę, smarujemy rozkłóconym jajkiem, obsypujemy na wierzchu pozostałym serem i dodatkowo oregano.
  7. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na środkową półkę pieczemy ok. 20 minut ( bez opcji termoobiegu)
  8. Bułki są gotowe gdy się zarumienią i ser będzie wyraźnie "bulgotał"











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz