środa, 12 listopada 2014

Placki z dyni

Dynię otrzymałam od cudownej osoby, która  wyhodowała ją u siebie w ogródku, a tak między nami -  robi wspaniałe przetwory.
 Odkrywana przeze mnie powoli, próbuję jej smaki, placki, frytki, dżem, kto wie co jeszcze przyjdzie mi do głowy.
Zainspirowana przepisem z bloga Kwestia Smaku popełniłam sobie właśnie placki. Zmodyfikowałam przepis w/g własnych potrzeb, dodałam więcej przypraw i podałam z jogurtem naturalnym z odrobiną cynamonu.


Składniki:
  • 200 gramów obranej wydrążonej dyni 
  • jajko
  • 1,5 łyżki masła
  • pół szklanki mąki pełnoziarnistej
  • szczypta soli
  • szczypta imbiru
  • szczypta cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej 
  • tłuszcz do smażenia



Wykonanie:
  1. Dynie ścieramy na tarce o dużych oczkach, dodajemy żółtko, białki ubijamy ze szczyptą soli.
  2. Do dyni i żółtka dodajemy mąkę, przyprawy, mieszamy, następnie dokładamy pianę z białek.
  3. Mieszamy w celu połączenia się składników.
  4. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu (u mnie olej) na wolnym ogniu, do zarumienienia się z obu stron.
  5. Podajemy same lub z dodatkiem jogurtu naturalnego i cynamonem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz