czwartek, 21 lipca 2011

Pizza

Kto z nas nie lubi pizzy? 
Najlepiej smakuje  ta zrobiona w domu. 
Spróbujcie zrobić sami .
To naprawdę jest wykonalne:):)
Składniki:
  • mąka pszenna - 400 gram
  • drożdże świeże piekarskie- 40 gram
  • sól - szczypta
  • oregano,bazylia,majeranek - 1łyżeczka  (po 1 łyżeczce każdego)
  • oliwa lub olej - 7 łyżek
  • woda ciepła -1/4 szklanki
  • plus 3 łyżki do drożdży
  • cukier - 1 łyżeczka
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • przecier pomidorowy 2 łyżki
  • wędlina, cebula, ser żółty
  • dodajmy to co lubimy:)
 
Przygotowanie:
  • Drożdże pokruszyć z 3 łyżkami wody, cukrem, dodajemy 3 łyżki mąki, 
  • wyrabiamy i odstawiamy na 15 minut.
  • Mąkę wsypujemy do dużej miski, 
  • wymieszamy z proszkiem do pieczenia,solą pieprzem i wszystkimi ziołami. 
  • Dodajemy olej lub oliwę, wodę i nasze ciasto które odstawiliśmy z drożdżami - wrabiamy i odstawiamy pod przykryciem na godzinę w ciepłe miejsce.
  • Dzielimy ciasto na 2 części i rozwałkowujemy na cienki placek 
  • Smarujemy przecierem,nakładamy dodatki, 
  • ja na swoją "połówkę" przyznaną mi przez dzieciaki ( koleżanki córki) mogłam położyć oliwki;) 
  • Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 220 * ok.15 minut:) 
 

5 komentarzy:

  1. o tak, domowa najpyszniejsza.. z mnóstwem dodatków!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dziś pizza była, ogromna! Z mnóstwem ulubionych dodatków :) A do tego w kuchni pomagał mi Facet, więc wyszło rewelacyjnie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką pizzą nikt nie pogardzi!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No wspaniele, tyle chetnych na pizze i to wlasnej roboty:) Brawo Kochani:)

    OdpowiedzUsuń