wtorek, 21 maja 2019

Sernik z Wolnowaru

Przepis na sernik z wolnowaru zaczerpnięty z Grupy na  Facebooku TUTAJ LINK Wolnowar posiadamy od listopada 2018 roku. Skradł nasze serca, jest świetnym pomocnikiem kuchennym. Gdy zobaczyłam zachwyty nad sernikiem z wolnowaru postanowiłam spróbować. Mnie osobiście nigdy wcześniej nie udało się upiec dobrego, sernika - zawsze robił to mój mąż. To jest jedno z tych ciast - choćbym na głowie stawała - nie wychodzi mi i już. Moja ostatnia nadzieją w tym przepisie. Zakupiłam składniki, zastosowałam się do wskazówek - instrukcji i … JEST! Puszysty, nadmuchany, miękki Sernik. IDEALNY.



Składniki:

  • 1 kg sera z wiaderka (kupiłam w Lidlu)
  • 400 gramów cukru
  • kostka masła
  • 10 jajek
  • 4 łyżki kaszy manny lub budyniu waniliowego (dodaje kaszę)
  • Cukier wanilinowy lub esencja wanilii




Wykonanie:

Na wstępie oddzielamy żółtka od białek, ubijamy pianę z białek ze szczyptą soli, dodajemy żółtka, cukier, miękkie masło, kaszę mannę - mieszamy. Po chwili dodajemy ser - chwilę mieszamy.
Wolnowara misę wykładamy papierem do pieczenia, wlewamy masę sernikową. Ustawiamy na HIGH na 3 godziny. Zostawiamy sernik do wystudzenia w wolnowarze.
Sposób wykonania możecie zobaczyć w postaci video TUTAJ





10 komentarzy:

  1. W taki sposób jeszcze nie próbowaliśmy robić ciasta, ale musimy napisać że wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. O nie, przepis nie dla mnie, ponieważ nie cierpię serników.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Konesso - Dziękuję :) Jest do tego Pyszny. Warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ClaudiaMorningstar no cóż... bywa i tak. Jeśli czegoś nie lubię, coś nie jest dla mnie, po prostu mijam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik rewelacja!!! Opadł, jak to serniki mają w zwyczaju, ale przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, zepsuł mi się piekarnik więc ...wolnowar mam ale nigdy nie piekłam w nim.Czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wolnowar mam od 2,5 miesiąca i w tym czasie zrobiłam w nim już 4 serniki z tego przepisu. Właśnie wstawiłam 5ty sernik z okazji urodzin teściowej ❤️. Rodzina uwielbia tę gotowaną wersję ciasta 😍. Przy czym ja ją odrobinę odslodzilam - daje 350g cukru. Można dać jeszcze 50g mniej i dorzucić pokrojoną brzoskwinię jeśli ktoś lubi wersję sernika z brzoskwiniami. Dziękuję za przepis! Dorota

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszny wyszdl ten sernik, palce lizac 😊

    OdpowiedzUsuń