wtorek, 30 sierpnia 2011

Schabowy w nieco innej odsłonie. Przekladany i na pól złamany.

 Chyba nie ma w Polsce osoby, która  nie zna tak popularnego "kotleta" jakim jest schabowy.
Schab kojarzy nam się zwykle z panierowanym kotletem z ziemniakami i jakimś dodatkiem, najczęściej z surówką z kiszonej kapusty.
Robiłam kiedyś podobną "wersje schabu",  ale ta jakoś bardziej do mnie przemawia.
Kotlet przygotowany w sposób jaki za chwilę zobaczycie według  mnie, jest bardzo apetyczny, nie tylko w smaku, ale i w wyglądzie.
Składniki:
  • Schab (plastry) - 2 sztuki
  • sól pieprz do smaku - szczypta
  • ser żółty (starty) - 2 łyżki
  • pomidory cherry - 4 sztuki
  • jajka - 2 sztuki
  • bułka tarta - szklanka
  • olej do smażenia - 2 łyżki
(Kilka plasterków pomidora i trochę sera do dekoracji proponuje zostawić:)
Wykonanie:
Plastry mięsa rozklepujemy na cienkie kotlety, następnie przyprawiamy i panierujemy: bułka -tarta jajko- bułka tarta. Podsmażamy z obu stron na rozgrzanym tłuszczu. 
W tym czasie kroimy pomidory w plastry.
Gdy mamy podsmażone kotlety na połówce układamy plasterki pomidora - ser i znowu plasterki pomidora, "przykrywamy" drugą połową kotleta.
Podsmażamy jeszcze 3 minuty.
Dekorujemy serem i plasterkami pomidorka
Smacznego!

4 komentarze:

  1. bardzo apetyczna propozycja. choć osobiście podmieniłam bułkę tartą na otręby lub płatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja propozycja wydaje się ciakwa - do nastepnego dodam płatki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, jak innowacyjnie!
    taka podeszwa mnie odpowiada!

    OdpowiedzUsuń