piątek, 1 czerwca 2012

Racuchy pomarańczowe

Dzisiaj rozpoczyna się moja Akcja na Racuchy wszelkiej maści, Postanowiłam, że i ja coś dodam od siebie;). Zachęcam Was do udziału, mam nadzieję, że mnie czymś zaskoczycie, kreatywność mile widziana.

Racuchy pomarańczowe
Składniki:
  • Serek waniliowy- 300 gram
  • pomarańcza - 2 sztuki
  • mąka - 2 szklanki
  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
  • jajko - 1 sztuka
  • Cukier puder - do obsypania
  • olej do smażenia - 3 łyżki
Racuchy pomarańczowe

 Wykonanie:
Z pierwszej pomarańczy wycinamy cały miąższ:
Obieramy, a następnie między błonami wycinamy wyżej wspomniany miąższ. Wrzucamy do blendera, dodajemy jajko i serek waniliowy - całość miksujemy. Przelewamy do średniej wielkości miski. Następnie mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dosypujemy stopniowo, ciągle mieszając do przygotowanej wcześniej masy z serka. 
Z drugiej pomarańczy usuwamy nożem skórkę, następnie wycinamy miąższ i kroimy na mniejsze kawałki. Rozgrzewamy tłuszcz na patelni, porcjami nakładamy ciasto, na nie po kilka kawałków pokrojonej pomarańczy. Smażymy do zarumienienia się racuchów z obu stron - na wolnym ogniu. gotowe racuchy posypujemy cukrem pudrem - podajemy;) 

4 komentarze:

  1. muszę przyznać, że niesamowicie apetycznie wyglądają,
    pozdrawiam,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Racuchowa akcja rozpoczęta z należytym, cytrusowym impetem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam ciebie również do wzięcia udziału;)

      Usuń