niedziela, 10 czerwca 2012

Tort z kremem czekoladowym.

Zadzwoniła do mnie przyjaciółka i mówi: Madzia zapomniałam zamówić tort, upieczesz mi?
Jasne że upiekę;) Upiekłam, ten który zawsze wychodzi, jest prosty w wykonaniu, a na dodatek krem smakuje wszystkim, dorosłym i dzieciom także, a może zwłaszcza.... Sami ocenicie;)

Tort czekoladowy
Składniki:
Biszkopt:
  • jajka - 8 sztuk    
  • cukier puder - 1.5 szklanki           
  • mąka tortowa - 1.5 szklanki        
  • ocet - 1.5 łyżki  
  • proszek do - 1.5 łyżeczki   
  • masło do posmarowania tortownicy - 1 łyżka       

Krem:  
  •  jajka  - 4 sztuki  
  • cukier -  1.5 szklanki       
  • masło  - 2 kostki  - 500 gramów
  • spirytus/wódka  -  50 mililitrów  
  • cukier waniliowy (duży)  - 1 sztuka           
  • czekolada gorzka  - 1 sztuka       
  • czekolada mleczna -        1 sztuka

Dekoracja: 
  •   czekolada biała - 1 sztuka
  • orzechy włoskie - 1 szklanka

Tort z kremem czekoladowym

Wykonanie:

Na początku zabieramy się za biszkopt:
 Żółtka ucieramy z octem i proszkiem do pieczenia( nie w metalowej misce i nie metalową łyżką) Potem ubijamy białka dodając stopniowo cukier, wlewamy do jajek delikatnie mieszamy na koniec wsypujemy mąkę. Do wysmarowanej tortownicy (średnica 27 cm)przelewamy masę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180*C i pieczemy 30 - 35 minut. Ostudzić.
Krem:
Jajka ubijać z cukrem,cukrem waniliowym  w kąpieli wodnej, tak długo aż masa zbieleje i powiększy znacznie swoją objętość (będzie bardzo ciepła).
Po ubiciu odstawić do przestudzenia. Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej.Masło o temperaturze pokojowej ucierać mikserem do białości i dodać do niego rozpuszczoną czekoladę. Następnie dodawać powoli po jednej łyżce masę jajeczną.Na koniec dodać spirytus.

 Biszkopt kroimy na trzy okręgi. Krem podzielić na 3 części. Każdą przełożyć po równo kremem. Wierzch tortu dekorujemy kremem i obsypujemy zmiksowanymi orzechami włoskimi.
Na środek poukładałam dekorację zrobioną z białej czekolady.
Czekoladę rozpuściłam w mikrofali przez 1 minutę, wylałam na folię bąbelkową i wsadziłam do zamrażalnika na 30 minut. Potem łamiemy na kawałki i układamy na torcie. Pomysł z folią podpatrzyłam na kotlet tv;)
Tort z kremem czekoladowym


Wypieki idealne

4 komentarze: