poniedziałek, 11 czerwca 2012

Truskawki zapiekane pod kruszonką

Uwielbiam ten deser . Chrupiąca kruszonka, a pod spodem miękkie i delikatne truskawki. Obłędne! Zrobiłam malutkie porcje, takie do schrupania, na raz;)
Truskawki zapiekane pod kruszonką
    Składniki:
       (5 porcji- małe kokilki)
  • Masło -  50 gramów
  • cukier - 2 łyżki
  • mąka - 4 łyżki
  • cukier waniliowy - 2 łyżeczki
  • Truskawki - 15 sztuk

Wykonanie:
Na początku nastawiamy piekarnik na180*C. Truskawki myjemy, usuwamy szypułki. Kroimy w plasterki, układamy na dnie kokilek. Masło roztapiamy, w tym czasie mąkę łączymy z cukrem i cukrem waniliowym. Roztopione masło wlewamy do mąki z cukrami ciągle mieszając. Powstaną grudki - kruszonka. Zasypujemy nią truskawki. Wkładamy do piekarnika i zapiekamy 15 minut. Tryb: gór i dół plus termoobieg. Piekłam na środkowej półce.
Truskawki pod kruszonką
Truskawki 2012

6 komentarzy:

  1. Owoce i kruszonka...moja słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. trafiłam tu przypadkiem, ale jak widać nie ma przypadków bo ja koooocham truskawki, a ten przepis wypróbuję na pewno! Wygląda obłędnie smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpadaj częściej;)
    Wypróbuj warto;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już Cię dodałam do listy ulubionych blogów, teraz nic nie przeoczę jak mam to w zwyczaju;) Raz jeszcze gratuluję talentu do tworzenia takich pyszności!

    OdpowiedzUsuń