niedziela, 23 lutego 2014

Sałatka z Kapusty pekińskiej i kurczaka

Sałatkę zobaczyłam na zdjęciu na forum, gdzie się czasem udzielam. Zerknęłam, stwierdziłam - dla mnie idealna, więc spróbowałam zrobić podobną. Szybki przegląd lodówki. Pekińska jest, po pomidory męża wysłałam, a w miedzy czasie kurczaka kroiłam, doprawiałam i reszta składników do miski trafiła też ;)

Składniki:

  • 1/2 kapusty pekińskiej lub jedna malutka,
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka,
  • 2 łyżki oliwy (do kurczaka)
  • 2 szczypty przyprawy do gyrosa (możecie użyć ulubionej)
  • 1 duży pomidor,
  • 1/2 ogórka zielonego,
  • 1/4 czerwonej papryki
  • 3-4 rzodkiewki,
  • 1/2 pęczka koperku,
  • starty parmezan (ilość dowolna)
Sos winegret:
  • 2 łyżki octu,
  • 1 łyżeczka miodu ( u mnie z mniszka lekarskiego)
  • 6 łyżek oliwy,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sól pieprz do smaku,( użyłam młynków Kamis)

Wykonanie:

  1. Kurczaka płuczemy, usuwamy zbędne błony, osuszamy papierowym ręcznikiem.
  2. Kroimy w kostkę, przekładamy do małej miski, przyprawiamy, dodajemy oliwę, mieszamy aby oliwa pokryła mięso - odstawiamy.
  3. Kapustę płuczemy, odsączamy, następnie szatkujemy, wkładamy do większej miski.
  4. Kroimy umyte wcześniej warzywa, pomidora kroimy w ćwiartki, lub plastry , a te na 4 części,
  5. Ogórka w plasterki, lub pół plastry w zależności jak grubego macie ogórka,
  6. Rzodkwie w plastry.
  7. Paprykę w kostkę.
  8. Warzywa dorzucamy do kapusty
  9. Rozgrzewamy patelnię, na niej smażymy kurczaka, nie dodajemy już tłuszczu, mięso juz ma w sobie oliwę, to w zupełności wystarczy.
  10. W trym czasie przygotowujemy sos, ocet i oliwę wlewamy do słoika, dodajemy miód, sól, pieprz, przeciśnięty przez praskę czosnek. Zakręcamy słoik. Intensywnie potrząsamy w górę i dół, aby oliwa połączyła się ze wszystkimi składnikami, ja dodaję jeszcze koper do sosu.
  11. Kurczak powinien być już gotowy.
  12. W misce kapustę plus pokrojone warzywa polewamy sosem, mieszamy.
  13. Przekładamy na talerze, na wierch układamy usmażonego kurczaka, następnie posypujemy wszystko startym parmezanem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz