wtorek, 5 lipca 2011

Chleb razowy

Chleb u nas w domu zwykle piekł mój mąż, tym razem zainspirowana konkursem na www.bobyy.pl postanowiłam sama upiec chlebek.
To jest pierwszy mój wypiek  i wiem że nie ostatni!
Okazuje się, że pieczenie chleba
wcale nie musi być trudne:)
Składniki:
  • mąka chlebowa razowa  - 450 gram
  • mąka pszenna - 220 gram
  • woda - 450 ml
  • olej - 1 łyżka
  • sól - 2 łyżeczki
  • cukier - 1 łyżka
  • drożdże świeże - 40 gram
Przygotowanie:

W przepisie jest opisane jak robić w thermomixie ja robiłam bez użycia tej maszynki - po prostu jej nie mam.

Wodę z drożdżami i cukrem podgrzałam na gazie do momentu rozpuszczenia się drożdży
Piekarnik  rozgrzałam do 200 stopni.
Zdjęłam z gazu, dodałam:
olej, mąkę razowa , pszenną, sól - wyrabiałam około 5 minut,
odstawiłam na 40 minut pod przykryciem
Piekłam 55 minut:)



    3 komentarze:

    1. ups zapomniałam napisać, już poprawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    2. Czasami również uda mi się samej zrobić chleb i cały dom pachnie takimi wypiekami. Uwielbiam zapach świeżo pieczonego chleba i tym bardziej jeszcze lubię go jeść. Jeżeli do tego używam sprawdzonych przepisów od https://basiazsercem.pl/ to wiem jak bardzo smaczne to dania będą.

      OdpowiedzUsuń