piątek, 13 kwietnia 2012

Chlebek Irański - lawasz

Przepis na "Lawasz" jest autorstwa świetnego i lubianego przeze mnie (Jego przepisy i zdjęcia są dla mnie inspiracją) kucharza emeslive. Zrobiłam dwie wersje tego chlebka, taką jaka jest podana przez autora przepisu  i "kombinowana" przeze mnie z dodatkiem ziół i żółtego sera.
Obie wersje są znakomite w smaku, te pierwsza jak proponuje emeslive może służyć nam jako "łyżka" do sosów, gęstych zup i gulaszy. Ta druga jako przekąska do.. piwa - doskonale  się uzupełniają .
Składniki:
  • Mąka pszenna - 300 gram
  • Oliwa - 200 ml ( dodałam trochę mniej)
  • Woda gazowana - 200ml
  • drożdże (u mnie babuni) - 10 gram
  • cukier - 1 łyżeczka 
  • ( po połówce do drożdży i do ciasta)
  • sól - 1 łyżeczka

Do wersji z ziołami dodatkowo:

  • oregano - garść
  • ser żółty starty - garść

Wykonanie:
Do miski wlewamy wodę, dodajemy cukier i drożdże - odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce.
Na stolnice wsypujemy mąkę dodajemy sól i cukier, następnie dodajemy oliwę i zaczyn z drożdżami. Wyrabiamy ciasto - musi być elastyczne. Przekładamy do miski lub na deskę, przykrywamy i odstawiamy na 45 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Z wyrośniętego ciasta odrywamy kawałki ciasta i rozciągamy na cienkie placki. Wstawiamy do nagrzanego do 250*C pieca i pieczemy od 3 do 8 minut. Piekłam 8 minut, gdyż piekarnik nastawiłam na 200*C. 
Do wersji z ziołami na rozciągnięte placki rozsypujemy oregano i starty żółty ser. Pieczemy tak samo jak w wersji bez dodatków.

6 komentarzy: