piątek, 25 maja 2012

Deser z panna cottą w waflach na Dzień Matki

Niedawno w konkursie organizowanym przez Winiary "Pomysł na deser..." wygrałam foremki na muffinki i zestaw trzech "Pomysłów na..." między innymi panna cotta z sosem truskawkowym. Jutro dzień Matki, więc postanowiłam je wykorzystać. Zrobiłam wafle do lodów  w maszynce. Zamiast jednak tradycyjnie z lodami,  włożyłam panna cotte, polałam sosem i udekorowałam truskawkami- pychota;)
Panna cotta w waflach z sosem truskawkowym
Składniki:
(na wafle)
  • mleko - 1 szklanka
  • olej - 1 łyżka + do smarowania maszynki
  • jajka - 2 sztuki
  • cukier waniliowy - 1 sztuka
  • cukier - 3/4 szklanki
  • maka pszenna - 1 szklanka
Pannacotta:
  • Pomysł na Panna Cotte z sosem truskawkowym - 1 sztuka
  • mleko - 250 ml
  • śmietana - 250 ml
 Sos:
  •  woda - 50 ml
 Dekoracja :
  • truskawki - 4 sztuki


Wykonanie:
Na początku robimy deser. Gdy będzie nam tężała panna cotta  pieczemy w tym czasie wafle.
Robimy deser w/g instrukcji na opakowaniu, sos także.
Przelewamy deser do płaskiego naczynia, studzimy i wkładamy do lodówki. Sos ostudzony także wkładamy do lodówki.
Wafle:
Na początku mieszamy mokre składniki tj. mleko, jajka plus olej - mieszamy. Suche składniki w drugiej misce mieszamy razem. Następnie suche składniki przesypujemy do mokrych ciągle mieszając. Powstanie nam ciasto a la naleśnikowe.
Rozgrzewamy maszynkę do wafli, smarujemy płytę z góry i z dołu pędzelkiem namoczonym w oleju. Wlewamy na środek maszynki malutką chochelką ( do sosów;)) i zamykamy - ciasto rozprowadzi się po powierzchni maszynki. Smażymy kilka minut. Wyciągamy wafla układamy na szklance ułożonej do góry dnem i formujemy kształt miseczki - uwaga gorące!
Do gotowych wafli dodajemy panna cottę polewamy sosem, dekorujemy truskawkami i podajemy.
*Gdy stężeje Wam, za bardzo panna cotta możecie łyżką do lodów nabierać "gałki" i w ten sposób podać - będą wszyscy zaskoczeni takim deserem.
** z tej ilości ciasta wyszło mi 10 miseczek.
*** deseru wystarcza na 4 miseczki

Smacznego;)

4 komentarze: