piątek, 22 czerwca 2012

Medaliony drobiowe w sosie szpinakowo jogurtowym

Ostatnio zasmakowałam szpinaku, postanowiłam zrobić drób, który także uwielbiam w sosie ze szpinakiem w roli głównej. Sos miał być na bazie śmietany, ale oczywiście ze mnie ciapa i nie kupiłam śmietany. W lodówce za to był jogurt naturalny - w kwestii niby mojej nigdy nie następującej diety;-) więc wykorzystałam to, co było. Byłam ciekawa efektu, wyszło smacznie, ba nawet bardzo smacznie;)
Medaliony drobiowe
Składniki:
   ( na 2 porcje)
  • Pierś z kurczaka - 2 szt. pojedyncze
  • szpinak mrożony(brykiety) - 3 kulki
  • jogurt naturalny - 150 ml
  • sól - 2 szczypty
  • pieprz - 2 szczypty
  • gałka muszkatołowa - 1 szczypta
  • czosnek - 1 ząbek
  • pomidor - 1 sztuka
  • masło - 1 łyżka

Wykonanie:
Piersi z kurczaka myjemy(płukamy) osuszamy. Przecinamy każdą wzdłuż na 2 części (powstaną 4 cienkie medaliony). Następnie przyprawiamy szczyptą soli i szczyptą pieprzu. Na patelni grillowej rozgrzewamy masło i smażymy piersi kurczaka na rumiano z obu stron. W międzyczasie brykiety (zamrożone) kładziemy na drugą - rozgrzaną, suchą patelnie - rozmrożą się. Gdy będzie miękki dodajemy jogurt naturalny, sól, pieprz, gałkę muszkatołową i przeciśnięty przez praskę czosnek. Chwilę dusimy - i odstawiamy. Pomidora kroimy w kostkę. Medaliony (u mnie, po 2 sztuki na porcje) układamy na talerzu, polewamy sosem i "obsypujemy" całość pokrojonym pomidorem. podajemy np. z ryżem. 

Smacznego:)

4 komentarze:

  1. Wyglądają pysznościowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie, wyglądają dość apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj na obiad moja rodzinka mogła skosztować dania z Twojego przepisu. Był wyśmienity!! Ale zamiast jogurtu dodałam śmietanę.
    Polecam!!
    ~~Marzena~

    OdpowiedzUsuń