środa, 4 lipca 2012

Lemoniada cytrynowo miętowa

Lato nas rozpieszcza pogodą? U mnie póki co świeci słońce w dzień, a wieczorem popada troszkę, dla równowagi tak powinno być. Rano rosa na trawie, słońce świeci, a po południu skwar z nieba i tutaj trochę narzekam, że gorąco i takie tam. Na takie upały oprócz znakomitych lodów, mrożonej kawy lubię lemoniadę.
Składniki:
  • Woda mineralna (gazowana lub niegazowana) - 1litr
  • cytryna - 2 sztuki
  • Miętą świeża - garść listków
  • kostki lodu - kilkanaście sztuk 



  1. Wodę gazowaną lub nie - jak wolicie wlewamy do dzbanka. 
  2. Cytrynę parzymy wrzątkiem, następnie kroimy na mniejsze cząstki. 
  3. Wkładamy do dzbanka z wodą. 
  4. Dodajemy liście mięty i kostki lodu.
  5.  Mieszamy i rozlewamy na porcje;).
Można użyć także limonki. Miałam pod ręką tylko cytrynę, więc wykorzystałam co w lodówce "siedziało";)

5 komentarzy:

  1. Dla ochłody idealna! Zwłaszcza w takie upały :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja, co prawda mięte niechętnie ale tutaj mi smauje;)

      Usuń
  2. też własnie takiego 'drinka' sobie zrobiłam - idealny na ten upał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam dodać pomarańcza!!! SUPER!!!
    ~~mena~~

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja;) do wypróbowania;)

    OdpowiedzUsuń