piątek, 4 stycznia 2013

Kruche ciasteczka z makiem

Przed świętami jako Grupa  Przyjaciół Winiar robiłyśmy sobie drobne prezenty;) Do mnie dotarł prezent od Iwonki;) z bloga Ja jem. Prezentem były także ciasteczka z makiem. Zasmakowały mojej rodzince, domagali się ich w święta - koniecznie. Zerkam na bloga, przepis jest, więc do dzieła. Proste w  wykonaniu, smaczne kruche ciastka  - Polecam!

Składniki:

  • 230 g mąki pszennej,
  • 100 g cukru pudru,
  • 50 ml mleka
  • 200 g masła
  • 2 łyżki suchego maku

  

Wykonanie:
  1. Masło ucieramy z cukrem pudrem na gładka masę, następnie dodajemy stopniowo, partiami przesianą wcześniej mąkę. 
  2. Dodajemy mleko i na samym końcu mak.
  3. Jak pisze Iwonka ciasto jest lepiące - owijamy w folie spożywczą i wkładamy do lodówki na godzinę.
  4. Po tym czasie nastawiamy piekarnik na  180*C.
  5. Rozwałkowujemy ciasto, wykrawamy ulubione kształty, u nas były to gwiazdki. 
  6. Na blachę taką dużą do pieczenia dajemy papier do pieczenia, na mim układamy ciastka i pieczemy około 10 minut. 
  7. Mnie smakują blade, mojemu mężowi zaś podpieczone;) 

Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz