poniedziałek, 3 czerwca 2013

Prażonka

Od dawna prażonka " chodziła" za mną. Nadarzyła się okazja (w końcu mam garnek w którym mogę robić prażonkę w piekarniku) pobiegłam po ziemniaki boczek, cebulę i do dzieła. Prażonkę znam jako duszonkę, która robił mój wujek na działce - och co to był za smak. Udało mi się odtworzyć w 80% smak, być może brakuje tutaj tego dymnego posmaku... Już mam w planach zrobienie takiej na ogniu w garnku do tego przeznaczonym. Na razie ciesze się z tego co mam (mój nowy nabytek jest genialny) i będę co jakiś czas powtarzać to danie.
Prażonka po wyjęciu z pieca
Składniki:

  • 2,5kg ziemniaków
  • 2-3 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 500g boczku wędzonego
  • sól pieprz do smaku
  • olej do posmarowania ścianek garnka

Prażonka przed włożeniem do piekarnika

 Wykonanie:

  1. Zaczynamy od nastawienia piekarnika na 200*C 
  2. Następnie ziemniaki obieramy, płuczemy, kroimy w cienkie plastry. 
  3. Cebulę także obieramy i kroimy w plastry -  rozdzielamy okręgi cebuli od siebie.
  4. Z boczku usuwamy skórę, którą kładziemy na dno wysmarowanego uprzednio tłuszczem garnka.
  5. Boczek kroimy w kostkę. 
  6. Na dno garnka układamy warstwę plasterków ziemniaków przyprawiamy solą i pieprzem,potem układamy cebulę i boczek, ponownie warstwę ziemniaków którą przyprawiamy solą i pieprzem , cebulę i boczek - tak do zakończenia składników. 
  7. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około godziny. Podajemy zaraz po przygotowaniu;) 




Smacznego! 

1 komentarz: