środa, 31 lipca 2013

Anielski Puch

Anielski puch, to ciasto często robione w formie babki, gdzie głównym składnikiem są białka. Poszukując przepisu na owe ciacho spoglądałam na wiele przepisów. W większości liczba białek* oscylowała na 13sztuk ... Nie miałam ich aż tyle, a ciacho "chodziło za mną"  Znalazłam przepis, gdzie autorka użyła 8 białek. Przepis z którego korzystałam jest TUTAJ

Składniki:
  • 8 białek
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 i1/4 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 1 i1/4 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • starta skórka z całej cytryny(w przepisie mowa o 1 łyżeczce)
  • tłuszcz do wysmarowania blachy
Wykonanie:
  1. Przesiewamy mąkę, następnie cukier puder i dodajemy proszek do pieczenia - mieszamy.
  2. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
  3. Do mieszanki mąki cukru i proszku dodajemy białka, na początku od razu połowę, następnie powoli ciągle mieszając resztę.
  4. Blachę** smarujemy tłuszczem obsypujemy bułką tartą, przelewamy ciasto
  5. Wstawiamy do nagrzanego do 180*C piekarnika, pieczemy na dolnej kratce około 30 minut.(Nie używałam termoobiegu)
* Białka możemy "zbierać" i mrozić, użyć wtedy gdy mamy odpowiednią ilość
**Blacha okrągła o średnicy 22cm





8 komentarzy: