niedziela, 5 maja 2019

Pierś z kurczaka sous vide przy pomocy Monsieur Cuisine Connect

Mój pierwszy raz z metodą sous vide. Od dłuższego czasu zastanawiałam się nad tym jak mogę zrobić to w domowych warunkach. Posiadam potocznie nazywanego Lidlomixa, zgrzewarkę do pakowania próżniowego również,  spróbować. Okazuje się, że nie jest to wcale takie trudne :)
Następny krok to desery tą metodą przygotowane - to dopiero będzie dla mnie wyzwanie!

Składniki:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 2 razy po 25 gramów masła
  • sól,
  • pieprz młotkowany z kolendrą,
  • papryka wędzona







Wykonanie:

Piersi pojedyncze z kurczaka sztuk dwie przyprawiłam solą, pieprzem młotkowanym z kolendrą plus papryka wędzona. Włożyłam do folii (każda pierś osobno) razem z kawałkiem 25 gramów masła i użyłam  zgrzewarki.
W międzyczasie do MCC wlałam około 1,5 litra wody. Następnie używając opcji - zupy pomidorowej - kolejny któryś z kroków pozwolił na ustawienie czasu 99 minut (Finalnie czas jaki ustawiłam to: 2 godziny 20 minut) obroty 1 temperatura 65*C
Do nagrzanego MCC włożyłam przygotowane piersi do koszyczka w którym gotujemy ziemniaki na parze. Następnie przykryłam małym talerzem aby nie wypływało mięso na wierzch.
Po czasie wskazanym wyżej wyciągnęłam mięso, delikatnie osuszyłam - podsmażyłam na patelni - podałam z makaronem w sosie pieczarkowym do tego natka pietruszki i parmezan.

Link do filmu kolejnych etapów przygotowań: https://youtu.be/AFU1TzfBfmA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz