piątek, 5 lipca 2013

Dżem truskawkowy

Do dżemu zabierałam się od jakiegoś czasu, zwykle przeszkadzał mi brak czasu, teraz mam go sporo więc kulinarnie udzielam się intensywnie;) Do zrobienia dżemu nie użyłam cukru żelującego,po prostu zwykły cukier plus cytryna. Wyszło smacznie i zdrowo;)

Składniki:
  • ok. 1 kg truskawek
  • 6 łyżek cukru
  • 1 cytryna

Wykonanie:
  1. Truskawki płuczemy pod zimną wodą (nie obieramy na początku), odcedzamy, 
  2. Po przepłukaniu usuwamy szypułki, ja po prostu odcinam.Truskawki  kroimy na połowę, większe na 4 części.
  3. Zasypujemy cukrem, czekamy aż puszczą sok trwa to około  ok 1,5 do 2 godzin.
  4. Po tym czasie wstawiamy na gaz.
  5. Cytrynę myjemy, wyparzamy, osuszamy, ścieramy skórkę na tarce o drobnych oczkach, przekładamy do truskawek. 
  6. Cytrynę przecinamy na połowę wyciskamy sok, wlewamy do truskawek. 
  7. Gotujemy na wolnym ogniu, łopatką truskawki rozdrabniamy, jeśli wolicie w dżemie kawałki owoców pozostawiamy kilka większych;) 
  8. Podgrzewamy na wolnym ogniu około godziny, w międzyczasie usuwamy powstałą piane. 
  9. Gdy dżem uzyska odpowiednią dla nas konsystencje( mój jest gęsty, jeśli wolicie rzadki skracacie czas gotowania) przekładamy do wyparzonych i osuszonych słoików. 
  10. Dokładnie zakręcamy, odwracamy do góry dnem. 
  11. Pozostawiamy tak do ostygnięcia.


 Smacznego! 
Truskawkowy zawrót głowy 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz