środa, 1 stycznia 2014

Gwiazda z makiem

Zobaczyłam na kilku blogach Gwiazdę z nutellą wg Nigelli, postanowiłam zrobić podobną, ale z makiem. Z racji tego, iż strucla z makiem w magiczny sposób przybiera dziwne kształty po upieczeniu w tym roku spróbowałam zrobić ją nieco w inny sposób. Efekt końcowy zaskoczył pozytywnie nie tylko mnie, ale całą rodzinkę. Jej! o to właśnie mi chodziło ;)


Składniki:

  • 500g mąki pszennej + do obsypania stolnicy
  • 1,5 łyżeczki drożdży instant
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 szklanki cukru
  • 200ml mleka + do posmarowania ciasta
  • 50g roztopionego masła
  • puszka masy makowej

Dodatkowo:
  • cukier puder - na lukier lub do obsypania

Wykonanie:
Ciasto wyrobiłam w automacie do wypieku chleba, wlewając na początku płynne składniki, potem resztę i nastawiałam program na wyrabianie ciasta drożdżowego.

Gdy nie macie automatu....

  1. Wszystkie składniki ( w temperaturze pokojowej) wrzucamy do miski, wyrabiamy ciasto
  2. Odstawiamy w ciepłe miejsce przykryte ściereczką na około 1,5 godziny.
  3. Po tym czasie ciasto przekładamy na obsypaną mąką stolnicę, dzielimy na 4 części.
  4. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, nagrzewamy piekarnik do 180*C
  5. Ciasto rozwałkowujemy na pasujący okrąg tortownicy, gdy zrobimy większy odcinamy nadmiar.
  6. smarujemy masą makową.
  7. Następnie dodajemy kolejną warstwę ciasta i ponownie smakujemy masą makową.
  8. Ostatni"placek" ciasta ma pozostać nie posmarowany.
  9. Na środu kładziemy szklankę i nacinamy ciasto wokół szklanki na 16 kawałków.
  10. Najlepiej to zrobić przeciwstawnie: góra dół potem boki i skosy i tak do 16 kawałków.

11. Gdy nacięcia mamy zrobione wywijamy dwa obok siebie kawałki na zewnątrz - obracałam na dwa razy. Tak postępujemy ze wszystkimi... 



12. Smarujemy silikonowym pędzlem moczonym w mleku.
13. Wstawiamy do nagrzanego do 180*C
14. Pieczemy około 50 minut.




15. Po ostudzeniu gotowe ciasto obsypujemy cukrem pudrem lub smarujemy lukrem wykonanym z cukru pudru plus odrobiny gorącej wody.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz