wtorek, 25 marca 2014

Warzywa z piekarnika

Warzywa  z piekarnika, pyszne! Zainspirował mnie przepis z bloga Lepszy Smak. Dodałam własną mieszankę ziół, z dodatkami możemy się bawić, ja na pierwszy " rzut" postanowiłam zrobić z kilkoma, nastanę będzie z większą ilością warzyw. Naprawdę  warto!

Składniki:
  • 2 marchewki,
  • 1 duża pietruszka
  • 1/2 małego selera
  • 1 czerwona cebula
  • główka czosnku
  • 5-6 łyżek oliwy 
  • sporo soli, pieprzu
  • natka pietruszki
  • mieszanka ziół u mnie (oregano, kminek, sól ziołowa z młynka Kamis, pieprz kolorowy)
Wykonanie:
  1. Warzywa obieramy (oprócz czosnku), kroimy w plastry, paski słupki jak wolicie, ważne aby były podobnej wielkości.
  2. Wkładamy do woreczka wlewamy oliwę, dodajemy przyprawy (wszystkie), potrząsamy woreczkiem do momentu aż warzywa będą pokryte oliwą i przyprawami
  3. Przekładamy do brytfanki, dodajemy czosnek przekrojony na połowę i pokrojoną drobno natkę pietruszki. 
  4. Delikacie  mieszamy, wkładamy do nagrzanego do  200*C piekarnika i pieczemy około 40-50 minut. 
  5. W połowie pieczenia jeszcze raz mieszamy warzywa, aby równomiernie się podpiekły.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz