niedziela, 15 marca 2015

Babka Cytrynowa

Gorąco polecam ten przepis, zrobiłam babkę dwukrotnie i za każdym razem jest wyczekiwanym wypiekiem weekendowym. Dziecię moje dosłownie stoi przy piekarniku nie mogąc doczekać się wyjęcia z pieca w celu konsumpcji Namiary na przepis dostałam od Moniki a przepis pochodzi z TEGO Bloga


Składniki:
  • 5 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • sok z wyciśniętej cytryny
  • masło do wysmarowania formy
  • bułka tarta do obsypania formy



Wykonanie:
  1. Jajka wbijamy do miski, ubijamy mikserem dodając cukier. Ubijamy do momentu aż jaja podwoją swoją objętość,
  2. Następnie dodajemy olej, sok z cytryny - mieszamy mikserem na wolnych obrotach.
  3. Dodajemy mąkę pszenną, ciągle mieszając, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia.
  4. Formę na bakę smarujemy masłem, obsypujemy bułką tartą, wlewamy przygotowaną masę na babkę.
  5. Wkładamy do nagrzanego do 180*C piekarnika, pieczemy około 40 minut ( może się okazać więcej w zależności jak wysoką macie formę - sprawdzamy patyczkiem)
  6. Obsypujemy cukrem pudrem lub lukrem.
PS. Zapraszam Was również do odwiedzania mojego drugiego Bloga: www.agiatis.tv

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz