czwartek, 12 lutego 2015

Tawa Tawas

Mamy dzisiaj tłusty czwartek, zrobiłam więc Boliwijskie pączki Tawa Tawas, zainspirował mnie ten Blog. W smaku przypominają rzeczywiście trochę faworki, trochę pączki.
Dodałam coś od siebie, czas przygotowania to rzekomo 20 minut łącznie z pieczeniem, mnie to zajęło łącznie około 45 minut ;)
Pyszne, smaczne, szybkie, Polecam!


Składniki:
  • 2 szklanki mąki (po 250 ml)
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 3 łyżki stopionego masła
  • 125 ml mleka
  • 2 kostki smalcu do smażenia
  • cukier puder do obsypania pączków
Wykonanie:

Do miski wsypujemy suche produkty, mieszamy ( robiłam to widelcem), dodajemy jajka mleko i roztopione masło, mieszamy aby składniki się połączyły tworząc zwarte ciasto.
Odstawiamy na 5 minut.
W tym czasie rozgrzewamy tłuszcz w garnku.
Obsypujemy stolnic mąką, rozwałkowujemy ciasto.
Następnie tniemy w paski a te paski w rąby, najlepiej kółkiem do pizzy, ciasto nie przyklejało się do kółka ;)
Partiami smażymy w rozgrzanym tłuszczu, do zarumienia, z obu stron.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz