niedziela, 18 września 2011

Placek ze śliwkami w 15 minut....

Wstałam rano i czegoś mi się chciało.... chodziło za mną całe przed południe, robiłam dziecku na śniadanie naleśniki i tak jakoś mi zapachniało. Śliwki w lodówce czekają, co by tu z nich zrobić.  Postanowiłam popełnić  placek w 15 minut, na początku z obawą czy wyjdzie - dobrze, że mąż spał po nocnej zmianie więc, jakby co to nawet nie będzie wiedział, że placek poszedł do kosza ;-). Zrobiłam, odczekałam grzecznie aż przestygnie, sesja foto graficzna oczywiście musi być zaliczona , no i teraz....... kęs placka... Jej jaki on pyszny krzyczałam! Polecam coś szybkiego, słodkiego gdy nas ochota najdzie!
Składniki:
  • Mąka - 2.5 szklanki
  • mleko - 3 szklanki
  • jajko - 1 sztuka
  • cukier waniliowy - 1 łyżeczka
  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
  • tłuszcz do smażenie - 1 łyżeczka
  • Śliwki - 16sztuk
  • cukier puder - ile dusza zapragnie
 Wykonanie:
Wszystkie składniki, tj. mąkę mleko, jajko, cukier waniliowy i proszek do pieczenia wymieszać i odstawić na 5 minut. W tym czasie ze śliwek usuwamy pestki.
Rozgrzewamy łyżeczkę tłuszczu na patelni rozprowadzając go po całej powierzchni, najlepiej silikonowym pędzelkiem wlewamy ciasto i po chwili układamy śliwki na cieście.
Smażymy po przykryciem na małym ogniu 10 minut, potem przekładamy na talerz.
Ja położyłam talerz na cieście, odwróciłam patelnie i potem na ten talerz położyłam kolejny i odwróciłam.
Posypać cukrem pudrem i wcinać do woli;)
Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz