środa, 17 sierpnia 2011

Pierś z kurczaka na cieście francuskim pod pierzynką z jajka.

Miałam już pomysł na przekąskę, ale jak to u mnie bywa, przegląd lodówki i znowu na coś wpadłam. Coś co można spotkać, ale inaczej podać. Coś dodać od siebie.....
Pierś z kurczaka z ciastem francuskim, zawijaną na rożne sposoby widziałam wielokrotnie. 
Chciałam zrobić coś delikatnego a zarazem małego do przekąszenia - tak powstało w/w danie:)
Składniki:
  • pierś z kurczaka(pojedyncza) - 1 sztuka

  • ciasto francuskie gotowe w arkuszach - 1 sztuka

  • natka pietruszki(posiekana)- 1 łyżka

  • czosnek- ząbek

  • sól, pieprz do smaku- szczypta

  • papryka łagodna - szczypta

  • jajka - 12sztuk

  • Jajko do posmarowania ciasta - 1 sztuka

  • olej do smażenia1 - łyżka

  • papryka biała (może być czerwona , zielona ja akurat taką miałam w lodówce - 1sztuka
 
Wykonanie:
Pierś kroimy w małą kostkę, czosnek kroimy w cienkie plasterki,przekładamy kurczaka z czosnkiem do pojemnika, przyprawiamy, dodajemy olej, mieszamy. Dajemy na rozgrzaną patelnie - podsmażamy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, kroimy paprykę w kostkę, podsmażamy razem z kurczakiem. Pod koniec dodajemy posiekaną pietruszkę.
    Ciasto rozwijamy, szklanką wykrawamy kółka ( u mnie wyszło 24 sztuki ) Rozgrzewamy piekarnik do 180*C; kółka nacinamy, papier do pieczenia rozkładamy na blachę, dajemy na niego ciasto i pieczemy około 15 minut.
     W między czasie smażymy jajka. Przekładałam na talerz, potem wycinałam kółka - tak aby były tej samej wielkości co ciasto.
      Na gotowe placki nakładamy łyżeczką kurczaka przykrywamy drugim ciastem i na niego układamy jajko. Dekorujemy pietruszką i świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego:)

1 komentarz: