niedziela, 21 sierpnia 2011

Crumble jabłkowy

Przepis ten  zamieszczony jest  na portalu, w którym dodaje także swoje przepisy.
Bardzo spodobał mi się, a autorką owego przepisu jest Doraa.
Zmieniłam go troszkę, podałam inaczej i w składnikach pokombinowałam.
Ujęła mnie jego prostota, a w smaku jest rewelacyjny.  Zrobiłam go w miseczkach, aby każdy miał porcję gotową.(bez krojenia) Staram się czasem maksymalnie uprościć. 
Tutaj prościej się nie da  ;-)
Zabrałam miseczki z Crumble w podróż do Warszawy - o niej (ponieważ kulinarnie), już niebawem...

Składniki:
  •  Jabłka - 4 lub 5  sztuk
  • cynamon -1 łyżka do jabłek
  • cukier do jabłek- 2 łyżki 
Kruszonka
  • cynamon - 1 łyżeczka do kruszonki 
  • cukier do kruszonki - 100 gram
  • masło - 100gram
  • mąka pszenna - 200 gram
  •  masło do natłuszczenia miseczek
*z tej ilości wyszły mi 4szt
Wykonanie:
Jabłka obrać, pokroić w cienkie plasterki, dodać do nich cynamon, cukier -  wymieszać.
Przełożyć do natłuszczonych miseczek
Teraz kruszonka 
(Jestem zauroczona prostotą wykonania - dziękuje Doraa:). Rozpuścić masło, wsypać mąkę do miski,dodać cynamon i cukier. Dodajcie rozpuszczone masło wymieszajcie.
Kruszonka sama się zrobi - proste prawda? Zasypać jabłka kruszonką wstawić do nagrzanego piekarnika przykryte folią aluminiową do około 200*C, w ten sposób piec plus ,minus 15 minut, po tym czasie ściągnąć folie i zarumienić - około 5 minut)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz