sobota, 29 października 2011

Apfelstrudel - Strudel z jabłkami

Apfelstrudel to tradycyjny Wiedeński strudel, 
popularny zwłaszcza w Austrii, a bardzo uwielbiany przez Niemców.
Najlepiej smakuje podany na ciepło z kleksem śmietany lub gałką lodów.
 Składniki:
Ciasto:
  • mąka - 3 szklanki
  • olej - 2 łyzki
  • ocet - 1 łyzeczka
  • ciepła woda - 1 szklanka
  • sól - szczypta
Nadzienie:
  • jabłka- 7 dużych
  • cynamon - 1,5 łyżeczki
  • cukier puder - 2 łyżki
Ponaddto:
  • cukier puder - do posypania ciasta
  • bułka tarta - 2 łyzki
  • masło - 3 łyżki
  • olej - 1 łyżka

Wykonanie:
 Mąkę w melakserze mieszamy z solą, dodajemy olej i wodę,
mieszamy do momentu, aż powstanie nam masa kulowa i odchodzić będzie od ścianek melaksera. Odstawiamy do lodówki na co najmniej 1,5 godziny.
Jabłka obieramy, kroimy w cienkie plasterki, piórka, kostkę - pokrójcie jak lubicie, 
dodajemy cynamon i opcjonalnie cukier. 
Nastawiamy piekarnik na 180*C
eraz pora na wyrabianie ciasta, nie jest to proste, ale wykonalne.
Potrzebujemy sporo miejsca i najlepiej duże bawełniane prześcieradło, 
na nim będziemy zwijać ciasto. 
Podstawa to nasmarować ciasto olejem, 
delikatnie rozwałkować, potem wkładamy dłonie najlepiej zwilżone olejem pod ciasto i naciągamy,
aby było tak cienkie przez które możemy coś zobaczyć niemal że przeźroczyste. 
Uwierzcie to jest istotne, 
gdy za pierwszym razem robiłam i nie podeszłam do tego skrupulatnie
ciacho wyszło bardzo twarde.
Tak więc warto poświęcić chwilę i naciągać do skutku. 
Odcinamy grube krawędzie w koło.
Rozpuszczamy masło i smarujemy ciasto, następnie posypujemy całe bułką tartą
. Kładziemy wcześniej przygotowane jabłka około 15 cm od krawędzi zwijania. 
Prześcieradło, tkaninie podnosimy do góry i ciasto nam przykryje jabłka i tak podnosimy, 
aż będziemy mieli pozawijany cały strudel.
Końcówki dociskamy i odcinamy - nie zawijamy pod spód 
(zrobiłam tak za pierwszym razem i było BARDZO twarde).
Smarujemy ciasto pozostałym masłem
i wkładamy do nagrzanego piekarnika z termoobiegiem i pieczemy 30 - 35 minut.
Podajemy na ciepło, 
mnie najlepiej smakuje ze śmietaną posypaną odrobiną cynamonu.
Smacznego!












7 komentarzy:

  1. Lubię takie tradycyjne wypieki;) i ta nazwa mnie zachwyca!,pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam. Idealny wręcz, kusisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pierwszy raz na tej stronce i robi na mnie pozytywne wrażenie...cała otoczka jest super...zapewne przepisy są ok...pozdrawiam autorkę tego bloga:-))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam strudel jabłkowy na ciepło z lodami i bitą śmietaną, ale sama jeszcze nigdy go nie robiłam, boję sie tego rozciągania ciasta. Twój strudel wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy - Dziękuję,aż lepiej mi na duszy. Cieszy mnie że podoba się komuś, to co robię:)
    Pozdrawiam Cie Cieplutko!
    Anemon - strudel nie jest taki trudny,a warto trochę się napracować.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń