wtorek, 25 października 2011

Tort z ciasta francuskiego zwany Fryzyjskim

Tort Fryzyjski pochodzi z kuchni niemieckiej.
Jest wyjątkowo kruchy (uwielbiam), pyszny rozpływa się w ustach mmmmm. 
Powaliło Nas na kolana połączenie śmietany z powidłami.
Oj jakie to było pyszne!

Składniki:
  • Ciasto francuskie(arkusz) - 1 sztuka
  • powidła - 290 gram
  • cukier - 1 łyżka
  • cukier puder - 1 i 1/2 łyżki
  • cukier waniliowy - 1szt (16rgram)
  • śmietana 36% - 5 łyżek 
Wykonanie:
Rozwijamy ciasto francuskie, wycinamy koła tej samej wielkości 
(położyłam talerz deserowy i w/g niego cięłam). 
Przekuwamy widelcem, na jednym z nich na środku wycinamy koło - szklanką może być;)
i teraz w koło symetrycznie na 8 części. 
Smarujemy ten nacięty okrąg wodą i posypujemy cukrem.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika 200*C i pieczemy 15 minut ( bez termoobiegu
Po wyciągnięciu z piekarnika czekamy aż ostygnie.
W tym czasie ubijamy śmietanę z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.
Na okrąg ( ten bez cukru) rozsmarowujemy powidła, następnie śmietanę. Na wierz układamy "trójkąty" jakbyśmy tworzyli wachlarz a na środek koło które wycinaliśmy szklanką.
Smacznego!
W oryginalnym przepisie jest mowa o 2 łyżkach śliwowicy, ja z tego zrezygnowałam, gdyż jadła też go nasz córka;) Do śmietany proponowane jest dodanie zagęstnika - także zrezygnowałam, gdyż dobra śmietana tego nie potrzebuje, a tort znika błyskawicznie;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz