poniedziałek, 19 marca 2012

Rafaello - ciacho bez pieczenia

Ciasto to zamieszczone jest na portalu "Polska gotuje" przez autorkę swibek. Gdy tylko je zobaczyłam wiedziałam że będzie pyszne! Z mojej strony malutka modyfikacja, dodałam płatki migdałów. Zachęcam do zrobienia - uwaga..... uzależnia:)


Składniki:
  • mleko 3.2% - 1/2 litra
  • masło - 200 gram 
  • żółtka - 2 sztuki
  • cukier waniliowy - 1 opakowania
  • maka pszenna - 2 łyżki
  • mąka ziemniaczana - 2 łyżki
  • wiórki kokosowe  - 1 opakowanie 
  • (w moim przypadku 200 gram)
  • duża paczka herbatników " Petit Beurre" - 2 opakowania 
  • płatki migdałów - 100 gram 
  • 3/4 szklanki cukru 
* plus około pól szklanki wiórków kokosowych do obsypania wierzchu;)

    Wykonanie:
    Pół szklanki cukru (z tych 3/4) ucieramy z żółtkami,dodajemy cukier waniliowy, 1/2 szklanki mleka (z pól litra) mąkę pszenną i mąkę ziemniaczaną, wszystko razem miksujemy. Mleko, które nam pozostało zagotowujemy z pozostałym cukrem i na gotujące się mleko wlewamy masę jajeczną którą przygotowaliśmy wcześniej. Ciągle mieszając, gotujemy do momentu uzyskania gęstej masy - jak budyń.

    W przepisie u swibek jest napisane "Miękkie masło ucieramy na puszystą masę, następnie wciąż ucierając stopniowo dodajemy ostudzony budyń". Zrobiłam odwrotnie, do masy budyniowej dodawałam po kawałku miękkie masło - ciągle miksując, następnie dodałam wiórki kokosowe, mieszając już drewnianą łyżką.
    Na średniej wielkości blaszce (24x30) układamy Petitki, przykrywamy 1/3 kremu, znowu petitki, krem i tutaj rozsypałam po całej powierzchni płatki migdałów, petitki i krem. Wierzch obsypałam wiórkami kokosowymi. Wstawić ciasto do lodówki, najlepiej na całą noc. Herbatniki zmiękną, i wszystko się przegryzie. Pozostaje tylko... wcinać. 
    Smacznego!


    7 komentarzy: