środa, 2 maja 2012

Domowe lody kokosowe

Lody, w letnie dni idealne dla ochłody. Dobre na każda porę roku, jednak gdy zrobimy je sami, radość z ich zajadania jest o wiele fajniejsza. W smaku przypominają rafaello - tylko migdałów brak;)
Lody kokosowe

Składniki:
  • Śmietana kremówka 30% - 250 mililitrów
  • cukier - 100 gram
  • jajka - 3 sztuki
  • mleko 3,2% - 200 mililitrów
  • wiórki kokosowe - 1 szklanka
 

 Wykonanie:
Do rondelka wlewamy śmietanę, dodajemy 3 jajka, podgrzewamy na bardzo małym ogniu i mieszamy, gdy będzie letnie dodajemy cukier a po chwili mleko. Mieszamy do momentu, aż masa zgęstnieje. ( Zajęło mi to około 30 minut) Następnie dodajemy wiórki kokosowe.Mieszamy chwilę, aby wiórki rozprowadzone były w całej masie lodowej.Tak przygotowane lody przekładamy do naczynia które pozwala nam na zamrażanie,(użyłam pudełka po lodach;-)) Studzimy, następnie wkładamy do zamrażalnika. chłodzimy co najmniej 3 -4 godziny. Tak przygotowane lody przekładamy do naczynia które pozwala nam na zamrażanie,(użyłam pudełka po lodach;-)) Studzimy, następnie wkładamy do zamrażalnika. chłodzimy co najmniej 3 -4 godziny.

9 komentarzy:

  1. kokosowe brzmią tropikalnie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbuję ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog jest piekny smaczny przepisy pierwsza klasa ale ten przepis mnie "kupil w calosci" heh lody wygladaja przepysznie a kokos mmmm cos co uwielbiam jutro zabieram sie za ten przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak bardzo ucieszyły mnie Twoje słowa;) życzę Ci smacznego;) koniecznie da jzanć jak Ci smakowały;)

      Usuń
  4. niestety, ale muszę to napisać.
    Dodałam jajka do ciepłej śmietany tak jak w przepisie, po czym po jakimś czasie przy mieszaniu ( już z cukrem i mlekiem) zauważyłam pływające ścięte żółtko, białko chyba tez się ścięło, bo pływały same grudki. NIE DAŁO SIĘ TEGO NAWET zmiksować.
    Musiałam przez sitko przelewać. Połowa się zmarnowała.
    Lody w smaku średnie.
    Da się zjeść, ale rewelacji nie ma.
    Z niechęcią piszę taką negatywną opinię, ale wolę, żeby następne osoby uważały z tymi jajkami. I z lodami zresztą też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym sposobem robię także lody Snickers i nie miałam problemu.Jajka i śmietanę razem podgrzewamy - nie dodajemy do ciepłej. Dziękuje za Twój komentarz - zwróci uwagę innych osób na kolejność dodawania składników. Mama nadzieję że nie zniechęci do dalszego zwiedzania bloga i korzystania z przepisów. Pozdrawiam;)

      Usuń
  5. Dodam, iż całość podgrzewana była na bardzo małym ogniu.

    OdpowiedzUsuń