wtorek, 24 lipca 2012

Empanady z bananem i miodem

Inspiracją był dla mnie przepis z książki "Kuchnia meksykańska" Marleny Spieler. W oryginalnym przepisie  banana podano w duecie z czekoladą, ja pominęłam ten krok zastępując miodem. Empanady w oryginalnej wersji robione są z ciasta filo, u nas trudno je zdobyć, więc wspomagam się ciastem francuskim. 
 Składniki:
  • Ciasto francuskie (arkusz) - 2 sztuki
  • miód - 10 łyżeczek
  • banan - 1 sztuka
  • cukier puder - 2 łyżki
  • cynamon - 2 łyżki

 Wykonanie:
  1. Rozgrzewamy piekarnik do190*C.
  2. Arkusz ciasta francuskiego  kroimy (w  poprzek) w paski, u mnie szerokość dłoni. Wyszło mi 5 pasów z jednego arkusza.
  3. Banany kroimy w plasterki lub kostkę jak podano w przepisie. Na banany łyżeczkę miodu i zawijamy dolny prawy róg łącząc z końcem paska po lewej stronie. 
  4. Następnie  trójkąt który nam powstał, zawijamy do góry i znowu z lewej do prawej. Tak do końca paska.
  5. Obsypujemy ciastka cynamonem. 
  6. Nakładamy na blachę papier do pieczenia, empanady na papier i pieczemy 25 minut w 190*C z trybem termoobieg. 
  7. Po wyciągnięciu obsypujemy dodatkowo cukrem pudrem.
  8. Podajemy gorące. 
*Banany po pokrojeniu można skropić kilkoma kroplami soku z cytryny, aby nie ściemniały;)

 



 


1 komentarz: