poniedziałek, 30 lipca 2012

Kalafior panierowany

Kalafior smażony w panierce, dla mnie najlepsze podanie kalafiora. Uwielbiam go w takiej właśnie formie. Ugotowany al dente, panierowany i smażony na patelni. Świetnie się sprawdzi jako dodatek do obiadu, ale również jako przekąska na kolacje;)
Pamiętajmy przy wyborze kalafiora musimy wybierać ten, który nie ma żadnych plamek i przebarwień. Chciałam napisać, że ma być idealnie biały, a tutaj niespodzianka dowiedziałam się że istnieją rożne kolory kalafiora tj: pomarańczowy, zielony i fioletowy. Codziennie człowiek się czegoś uczy;-)

Składniki:
  • 1 Kalafior
  • 1 szklana bułki tartej
  • 2 jajka
  • łyżka soli
  • 2 łyżki oleju do smażenia
 Wykonanie:
  1. Usuwamy zbędne liście,
  2. Dzielimy na mniejsze części.
  3. Gotujemy kalafior w osolonym wrzątku do miękkości. (około 10-15 minut)
  4. Odcedzamy.
  5. Jajka rozkłócamy, bułkę tarta przesypujemy na głęboki talerz
  6. Panierujemy maczając różyczki kalafiora w jajku, potem obtaczając w bułce tartej.
  7. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu do zarumienienia się "skórki"
* do wody, w której gotujemy kalafior zamiast soli możemy dodać 1 łyżkę octu, osobiście tego nie próbowałam. Zawsze dodaję sól.


4 komentarze:

  1. bardzo lubię panierowanego kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O pomarańczowym nie słyszałam. Sama za kalafiorem raczej nie przepadam, za to moja mama go uwielbia;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taki kalafior, a o tych "kolorowych" nie słyszałam nawet, dobrze wiedzieć :-)
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. wspanialy sposób na warzywo!

    OdpowiedzUsuń