środa, 11 lipca 2012

Kurcze plecione

Przeglądając przepisy na wypieki drożdżowe, natrafiłam na plecionkę. Pomysł bardzo mi się podobał iw pewny momencie pomyślałam - jakby zrobić taką plecionkę z kurczaka? Z pomysłu do realizacji  minął jeden dzień. Byłam ciekawa efektu,a dodatkowym bodźcem było kupno nowego grilla kontaktowego;) Teraz mogę grillować w niepogodę także ;)))

Składniki:
(na 2 porcje)
  • Piersi z kurczaka pojedyncze - 2 sztuki
  • wędlina - 160 gramów( u mnie żywiecka)
  • pomidor (duży) - 1 sztuka
  • natka pietruszki - 1/4 pęczka
  • ser żółty (starty) - garść
  • olej - 1 łyżka
  • sól, pieprz do smaku ( farsz musi być pikantny)
  • przyprawa do sałatek z płatkami kwiatów - 2 łyżeczki

 Wykonanie:
Na początku przygotujmy sobie mięso z kurczaka: 
  1. Płuczemy, następnie osuszamy papierowym ręcznikiem. 
  2.  Pierś nacinamy wzdłuż i tniemy,  ale nie do końca - tworzymy filet. 
  3.  Rozklepujemy delikatnie pod folią spożywczą. 
  4. Po obu stron wykonanego już przez nas fileta nacinamy w poprzek, tworząc około 1cm paski. Tak postępujemy także z drugą piersią.  
Następnym krokiem jest wykonanie farszu:  
  1. Wędlinę kroimy w kostkę, podsmażamy w rondlu na rozgrzanym oleju. 
  2. Pomidora nacinamy na spodzie tworząc tzw. X i przelewamy wrzątkiem i obieramy ze skórki.
  3. Usuwamy nasiona, kroimy w kostkę. 
  4. Dodajemy do smażonej wędliny, następnie wrzucamy posiekaną pietruszkę, przyprawiamy.
  5. Gdy pomidory utworzą sos,zestawiamy z ognia, dodajemy starty żółty ser. 
  6. Mieszamy do momentu roztopienia sera. 
  7. Lekko studzimy. 
Przygotowanie plecionki z kurczaka
  1. Kładziemy farsz na środku (nie przyprawiałam kurczaka w środku gdyż farsz wystarczająco jest ostry), fileta i przekładamy paski na przemian,raz z prawej, raz lewej strony tworząc plecionkę. 
  2. Przyprawiamy przyprawą do sałatek  tutaj możecie przyprawić swoją ulubiona mieszanką przypraw, ja się uzależniłam od tej;) gotowe. 
  3. Dobrze jest wspomóc się wykałaczkami. 
  4. Gdy mięso się podsmaży możemy powyciągać wykałaczki i dalej smażyć już bez. 
  5. Piersi smażyłam na grillu elektrycznym około 35 minut. 



6 komentarzy:

  1. Troszkę więcej pracy,a efekt bardzo ciekawy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się! Bardzo pomysłowo Kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy na patelni grillowej też się uda? Nie mam w domu grilla :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta,bez problemu, tylko wtedy musisz olej z łyżkę wlać;)

      Usuń