poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Bułki maślane - odrywane

Przepis "kradziony" za pozwoleniem Matki_wariatki zauroczył mnie ten wypiek. Postanowiłam go wykorzystać i przetestować na moim niejadku. Bułki spisały się na medal, dziecko moje wcinało nabierając bułką masło, nawet noża nie chciała,  komentując: " mamo, ja te bułki mogłabym jeść na śniadanie, obiad i kolacje"
Przepis trochę zmodyfikowałam w/g swoich potrzeb - mianowicie ciacho wyrabiane było w maszynce do wypieku chleba.
Składniki:
  • 300g mąki pszennej
  • 125ml mleka
  • 4g drożdży instant (10g świeżych w oryginalnym przepisie)
  • 2 łyżki cukru
  • 1płaska łyżeczka soli
  • 30g rozpuszczonego masła
  •  1 jajko
  • mak(sezam w przepisie z którego korzystałam)


Wykonanie:
  1. Ciasto jak wcześniej wspomniałam wyrabiałam w maszynce do pieczenia chleba. 
  2. Do maszynki wlewamy na początku produkty mokre, czyli mleko i jajo, następnie sól, cukier, mąkę i drożdże. 
  3. Nastawiamy maszynę na tryb ugniatania i po 1,30h mamy wyrobione ciasto. 
Gdy jednak nie macie maszynki polecam użyć świeżych drożdży jak w oryginalnym przepisie. 
  1. Podgrzewamy mleko dodajemy do niego drożdże i cukier  - odstawiamy do wyrośnięcia. Mąkę przesiewamy z solą, dodajemy zaczyn drożdżowy, wyrabiamy elastyczne ciasto. 
  2. Odstawiamy do wyrośnięcia na co najmniej godzinę.
 Teraz czynności te same w obu przypadkach wyrabiania ciasta:
  1. Formujemy kule, tniemy na 8 części, zostawiamy na 10minut do podrośnięcia. Smarujemy bułki mlekiem (w oryginale masłem) obsypujemy makiem/sezamem
  2. Wstawiamy do nagrzanego do 220*C piekarnika i pieczemy 12-15 minut (u mnie 12 w zupełności wystarczyło)
 *Dziękuję za przepis jest rewelacyjny, a bułki smakują jak nasze rogale maślane:)

3 komentarze:

  1. Bułka rewelacyjna!!!! Dodałam 3 łyżki cukru i po 12 min.zmniejszyłam temp. do 200i piekłam jeszcze 3 min.
    ~~Marzena~~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się;) spróbuje następnym razem zrobić jak piszesz;)

      Usuń