czwartek, 9 sierpnia 2012

Klarowane masło

Klarowane masło, u nas często nazywane Ghee, idealne do smażenia, pieczenia, gotowania. Właściwie idealne do wszystkiego. Charakteryzuje się pięknym zapachem - podobno orzechowym, lecz ja nie czuję, niemniej przyjemny dla nosa;) Robiąc masło klarowane korzystałam z rad bloga Art.Kulinaria, nie będę tutaj powielała tych samych wiadomości, ale w inny sposób podane. Od dawna nosiłam się z zamiarem wykonania w/w masła, w końcu udało się. Trochę inną technikę wybrałam "przelewania" masła z garnka,ale o tym w etapach przygotowania możecie przeczytać.

Skladniki:
  • 400 gram masła o zawartości tłuszczu minimum 82%

Wykonanie:
Musimy przygotować garnek o grubym dnie, aby masło się nie przypalało. Gdy tak się stanie będzie gorzkie,a nie o to nam chodzi.
Masło przekładamy do garnka, i na wolnym ogniu topimy, na powierzchni  będzie zbierał się biały "osad"  który zbieramy łyżką cedzakową.
Klarowanie masła - pierwszy etap

Jeśli udało się uzyskać czysty płyn wyłączamy gaz. Na dnie garnka także jest biały osad, więc musimy ostrożnie przelewać masło do naczynia w którym będziemy przechowywać masło. Czytałam o różnych technikach, aby przelać przez podwójnie złożoną gazę, lub prosto z garnka uważając, aby osad z dna garnka nie "wmieszał" się do masła. Ja po prostu użyłam małej chochelki i nią " wybierałam" czysty płyn z garnka i przelewałam do słoika.
Na dnie garnka zbiera się także osad
 *Musimy pamiętać że otrzymujemy 80% wartości produktu.




2 komentarze:

  1. A można dodawać jakieś dodatki smakowe np. zioła itp.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie dodaję gdyż chcę je używać do wszystkiego, gdy dodamy zioła może to kolidować z naszą potrawa.proponuje dodać zioła w trakcie smażenia do masła;)

      Usuń