sobota, 18 sierpnia 2012

Krokiety z pieczarkami

Dzisiaj zrobiłam krokiety  z pieczarkami i cebulą, pyszne. Uwielbiam pieczarki, do tego naleśnik panierowany ;-) Dla mnie w zupełności wystarcza;) miłym zaskoczeniem był komplement małża:" bezmięsne,a najadłem się, dobre Ci to wyszło" No i wszystko jasne;)
Składniki:

Na ciasto naleśnikowe:
  • mleko - 2 szklanki
  • mąka pszenna - 1,5 szklanki
  • jajko - 1 sztuka
  • sól - szczypta
Farsz:
  • pieczarki - 300 g
  • cebula - 2 sztuki
  • sól, pieprz do smaku ( farsz musi być pikantny)
  • masło klarowane - 2 łyżki - lub inny tłuszcz
Panierka:
  • jajka-2 sztuki
  • bułka tarta- ok,szklanki
Dodatkowo:
  • olej - 3 łyżki (1 do naleśników i 2 do smażenia krokietów)
Wykonanie:
Ciasto naleśnikowe:
Mleko wymieszaj z jajkiem, dodaj  sól, intensywnie mieszaj, następnie mieszając dosyp mąki - nie przerywaj mieszania. Ciasto jest gotowe, gdy nie ma grudek i jest gładkie - odstawi aby odpoczęło.
Farsz:
Pieczarki oczyść pokrój w talarki, cebule  w półksiężyce. Podsmaż na maśle razem z cebulą, przypraw solą i pieprzem. Gdy cebula się zeszkli i nabierze złotego koloru farsz mamy gotowy.
Naleśniki:
Na rozgrzanej patelni posmarowanej tłuszczem smażymy naleśniki.Z tej ilości wyszło mi 6 naleśników. 
Krokiety:
Na usmażone naleśniki nałóż wcześniej przygotowany farsz - zakładamy boki z obu stron naleśnika i zwijamy w rulon. Panieruj w bułce, jajku i ponownie w bułce. Smaż na rozgrzanym tłuszczu na rumiano z każdej strony.   


5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię taką pieczarkową wersję krokietów... Dawno u nas nie było, a akurat mam pieczarki... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krokiety, niby prosty przepis. Jak są dobrze zrobione, to ślinka cieknie na samo wspomnienie takiego dania. Ja np. polecam krokiety ze szpinakiem, rarytas. Szpinak jednak musi być dobrze przyprawiony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpinak odkryłam niedawno, przekonałam się do niego. Brzmi ciekawie, w wolnej chwili wypróbuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdradzę w takim razie małą tajemnicę. Szpinak + feta + czosnek. Będziesz fanem takich krokietów.

      Usuń
    2. Zapamiętam - dam znać jak smakowało:)

      Usuń