środa, 19 września 2012

Rumsztyk z cebulą

Delikatna polędwica wieprzowa z cebulą. Lubimy to danie, polędwicę kupuje razem ze schabem, gdy jest duża potrafię kupić dla niej nawet całkiem spory schab - oczywiście też musi być "w porządku" To danie pierwszy raz jadłam u teściów. Zasmakowało mi, więc u mnie w domu także jest stałym elementem podawanym na obiad. Dodatkowym atutem tego dania jest szybkość wykonania mięso szybko "dochodzi" właściwie to cebula tutaj najdłużej się dusi;)
Składniki:
(na dwie porcje)
  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • 2 - 3 duże cebule
  • sól, pieprz do smaku
  • 3 łyżki masła klarowanego lub innego tłuszczu do smażenia



Wykonanie:
  1. Polędwiczkę myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem.
  2. Usuwamy zbędne błony.
  3. Kroimy naokoło 1.5 cm plastry.
  4. Rozgniatamy plastry mięsa ( przykrywałam mięso folią i dociskałam dłonią do deski)
  5. Przyprawiamy mięso solą i pieprzem
  6. Cebule obieramy, kroimy w półksiężyce.
  7. Na rozgrzaną patelnię (u mnie grillowa)  dodajemy tłuszcz, następnie kładziemy plastry mięsa.
  8. obsmażamy chwilę z obu stron, dodajemy cebulę,przykrywamy dusimy ok 2-3 minuty.
  9. Doprawiamy całość jeszcze solą i pieprzem i smażymy jeszcze 2 minuty bez przykrywania pokrywką.
  10. Podajemy z ulubionymi dodatkami, u nas z ziemniakami tłuczonymi lub puree

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz