poniedziałek, 17 września 2012

Ciasto francuskie z powidłami

Ciasto francuskie, mój cudowny ratunek na słodkie małe co nieco. Coraz częściej myślę, aby zrobić ciacho od podstaw, czy się zdecyduje - nie wiem. No ale coś w trawie piszczy;).
Dzisiaj francuza posmarowałam powidłami, które sama popełniłam. Ciacho zrolowałam, brutalnie przecięłam, wykręciłam niczym mokry ręcznik i do piekarnika wsadziłam.

Składniki:
  • arkusz ciasta francuskiego ok 30x40
  • 5 łyżek powideł
  • cukier puder do obsypania
Wykonanie:

  1. Rozwiń ciasto francuskie, wysmaruj całą powierzchnię powidłami. 
  2. Zwiń w rulon - wzdłuż dłuższego boku. 
  3.  Rulon przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
  4. Następnie ciasto natnij do połowy grubości (wzdłuż). 
  5. Potem wykręć (jak mokry ręcznik) przekręcając dwukrotnie.
  6.  Tak przygotowane ciasto piecz w nagrzanym piekarniku do 220*C około 15 minut. 
  7. Gotowe ciasto obsyp cukrem pudrem. 

 *Cukier puder można wymieszać z odrobiną cynamonu - doskonale smaki się komponują;) 
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń