piątek, 28 grudnia 2012

Śledzie w śmietanie

Robiłam śledzie pierwszy raz, przepis dostałam od wspomnianej wcześniej "Pani.A" Wcześniej nie zabierałam się za przygotowywanie śledzi, gdyż myślałam że to jet dla mnie niewykonalne;] Okazało się proste, smaczne i wykonalne;) Na pewno ta wersja pozostanie z Nami na stałe! Polecam spróbować, warto;)

Składniki:
  • 5-6 fieldów solonych (Matiasy)
  • 2 cebule
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • 2 szczypty pieprzu kolorowego
  • 1/2 szklanki śmietany (kwaśna)
  • 1 jabłko
  • 1/2 cytryny



 Wykonanie:
  1. Filety śledziowe moczymy w zimnej  wodzie  około 1,5 godziny. 
  2. Po wyciągnięciu osuszamy papierowym ręcznikiem.
  3. Sprawdzamy czy nie są za słone, jeśli nadal mocno jest wyczuwana sól ponownie namaczamy na godzinę w zimnej wodzie.
  4. Kroimy filety w dzwonka(około 3cm),przekładamy do miski.
  5. Cebulę kroimy w kostkę dodajemy do śledzi . 
  6.  Jabłko obieramy, także kroimy w kostkę, dodajemy do miski w której mamy już śledzie i cebulę.
  7. Skrapiamy wszystko sokiem z 1/2 cytryny. 
  8. Następnie dodajemy pokrojone także w kostkę jajo ugotowane na twardo. 
  9. Zalewamy śmietaną, dodajemy 2 szczypty  pieprzu kolorowego. 
  10. Całość mieszamy. 
  11. Przekładamy do pojemnika, który możemy zamknąć i odstawiamy najlepiej na całą noc. Najlepsze są następnego i kolejnego  dnia. 
Smacznego !

3 komentarze:

  1. miałam je na wigilii pracowniczej i chyba jako jedyna je ruszyłam. Z ciekawości - i nie pożałowałam. Reszta się chyba bała :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowni Państwo!

    Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

    Ankieta dla autorów blogów kulinarnych: www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

    Dziękuję za poświęcony czas,
    Agata Ornafa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Extra blog naprawdę świetny. Mój jest o tematyce Agd http://www.agdforumopinie.pl/ czyli wszystko to co pozwala nam zrobić te pyszności. Jeszcze raz gratuluje

    OdpowiedzUsuń