niedziela, 24 lutego 2013

Blok biały, mleczno czekoladowy

Do zrobienia  bloku zainspirował mnie przepis z TEJ strony. Szukałam przepisu na coś słodkiego, natknęłam się na wspomniany wyżej blok, postanowiłam wypróbować. Dodałam mniej składników - następnym razem jednak urozmaicę - dodam suszoną żurawinę, morele i inne. Blok jest bardzo słodki, więc nie jesteśmy w stanie zjeść go wiele na jeden raz, choć mój małżonek potrafi zjeść 2 plastry na jednym posiedzeniu... więc... sami ocenicie;)


Składniki:
  • 150 g masła
  • opakowanie cukru waniliowego (16g)
  • 150ml wody
  • 300g mleka w proszku
  • 100g orzechów włoskich
  • 100g rodzynek
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 100g cukru


 Wykonanie:
  1.  Do garnka wkładamy masło rozpuszczamy z wodą, zestawiamy z ognia dodajemy cukier i cukier waniliowy. 
  2. Następnie  powoli wsypujemy przesiane mleko w proszku  - ciągle mieszając, najlepiej użyć do tego rózgi. 
  3. Do masy dodajemy orzechy i rodzynki (tutaj możemy dodać ulubione, po prostu miałam pod ręką orzechy i rodzynki) 
  4. Formę - małą (12x21 cm) wykładamy papierem do pieczenia. 
  5. Przelewamy masę do foremki, dociskamy, wyrównujemy wierzch odstawiamy na kilka godzin do lodówki, najlepiej na całą noc. 
  6. Po wyciągnięciu kroimy w plastry, następnie w kostkę i konsumujemy;) 




8 komentarzy: