piątek, 30 sierpnia 2013

Domowa Chałwa

Chałwa - przysmak rodem z Turcji, bardzo słodkie i zarazem smaczne małe co nie co. Pamiętam z dzieciństwa smak chałwy, kupowało się na kilogramy odcinane z ogromnego bloku, który Panie w sklepie porcjowały;) Do chałwy przymierzałam się od jakiegoś czasu, postanowiłam spróbować. Nie jest to wcale tak trudne jak mi się wydawało. Zrobiłam z dodatkiem miodu (którego moim zdaniem powinnam dodać więcej), następnym razem dodam go więcej i sprawdzę różnice czy zmiana konsystencji będzie wpływała na smak. Potem wypróbuje z dodatkiem karmelu, gdzie dodawany jest w większości przepisów na które natknęłam.

Składniki:
  • 200g sezamu
  • mały cukier waniliowy
  • 2 łyżki miodu


Wykonanie:
  1. Sezam prażymy na suchej, rozgrzanej patelni. Musimy co chwilę mieszać, aby nie przypalić, jeśli tak sięstanie chałwa będzie gorzka.
  2. Uprażony sezam przesypujemy do blendera/młynka do kawy, dosypujemy cukier waniliowy i miksujemy na pył, który będzie miał kleistą konsystencję.
  3. Następnie wlewamy miód i ponownie miksujemy.
  4. Przekładamy do foremki ugniatając i wstawiamy do lodówki na 2 godziny.
* Do chałwy możecie dodać ulubione bakalie, orzechy, rodzynki itp. Mnie smakuję waniliowe bez dodatków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz