środa, 14 sierpnia 2013

Mielone drobiowe w panierce z chleba

Kolejne danie z wykorzystaniem drobiu, a konkretnie piersi z kurczaka. Jestem od niego uzależniona, uwielbiam pod każdą postacią.
Pomysł na panierkę podpatrzyłam z Maser Chef Australia, mielone już robiłam wcześniej, lecz zdjęcie które wtedy zrobiłam, nie nadawało się na publiczne "występy"
Też tak macie iż powtarzacie danie bo wam zdjęcia w ogóle nie wyszły?

Składniki:
  • 1 pierś z kurczaka (pojedyncza)
  • 1 jajko
  • 1 cebula
  • 4 kromki chleba tostowego z ziarnami
  • 1/4 natki pietruszki
  • garść startego parmezanu
  • sól, pieprz, pieprz kolorowy do smaku
  • oliwa do smażenia

Wykonanie: 

  1. Mięso płuczemy, usuwamy zbędne błony, osuszamy papierowym ręcznikiem. 
  2. Kroimy w grubą kostkę, wrzucamy do rozdrabniacza, dodajemy do piersi jajko sól, pieprz, pieprz kolorowy(dodałam szczyptę soli,i pieprzu czarnego, dwie szczypty kolorowego) oraz  kromkę pieczywa. 
  3. Rozdrabniamy. 
  4. Łyżką stołową nabieramy mięso na dłonie, formujemy kotlety. 
Przygotowanie panierki: 
  1. Połamane kawałki chleba wrzucamy do rozdrabniacza, dodajemy porwaną natkę pietruszki i rozdrabniamy. 
  2. Dodajemy starty na drobnych oczkach parmezan - mieszamy. 
  3. Przesypujemy na głęboki talerz 
Panierowanie i smażenie:
  1. Uformowane kotlety obtaczamy w panierce. 
  2. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, smażymy na średnim ogniu do zarumienienia się panierki z każdej strony. 
  3. Podajemy zaraz po przygotowaniu, choć zimne też są smaczne

3 komentarze: