sobota, 17 sierpnia 2013

Sajgonki

Wzięło mnie na sajgonki, uwielbiam je odkąd pierwsze spróbowałam w malutkiej knajpce wietnamskiej. Wtedy nie miałam większego pojęcia o kuchni i nie śmiałam nawet próbować odtworzyć, czy też spróbować własnej wersji tej przekąski. Wcześniej robiłam z kurczakiem, tym razem z wieprzowiną z dodatkiem pieczarek, które wprost uwielbiam;)

Składniki:
  • 300g wieprzowiny
  • 200g pieczarek
  • 1 marchew
  • 1 cebula
  • ząbek czosnku
  • 7 płatów papieru ryżowego
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • 1/2 natki pietruszki
  • oliwa do smażenia
  • sos słodki chili Tao Tao

 Wykonanie:
  1. Mięso kroimy na bardzo cienkie paski, niemal szatkujemy ;)
  2. Podsmażamy na oliwie - wyciągamy do miseczki. 
  3. Pieczarki także kroimy na cienkie paski, wrzucamy na rozgrzaną oliwę, następnie dodajemy pokrojoną drobno cebulę oraz  poszatkowaną na grubych oczkach tarki marchew. 
  4. Po chwili dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. 
  5. Wkładamy na patelnię z powrotem mięso, dodajemy sos sojowy, chwilę mieszamy - odstawiamy. 
  6. Papier ryżowy namaczamy dosłownie na 20 sekund w ciepłej wodzie, przekładamy na deskę, po kilku sekundach papier zmięknie i możemy zwijać farsz. 
  7. Gdy  papier "dochodzi" na desce dodajemy do farszu posiekaną natkę pietruszki  i  mieszamy. 
  8. Łyżkę farszu nakładamy na placek ryżowy, zawijamy jak gołąbki. 
  9. Zawinięte smażymy na dobrze rozgrzanym głębokim (tyle aby przykryło sajgonki) tłuszczu. 
  10. Smażymy na złoty kolor. 
  11. Przekładamy na papierowy ręcznik w celu usunięcia nadmiaru tłuszczu,układamy na talerzu, podajemy z sosem.


 Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz