poniedziałek, 16 września 2013

Krokiety w papier ryżowy zawinięte

Krokiety robię co jakiś czas, tym razem na prośbę męża, który chodził za mną i mówił "napiłbym się barszczu" co oznacza zrób barszcz z krokietem. Poprosił, więc zrobiłam. Podczas " produkcji" zabrakło mi ciasta naleśnikowego, więc  zawinęłam farsz w papier ryżowy który miałam pod ręką, następnie w panierce obtoczyłam i na patelnię ;)). Myślałam że będę jeść je sama, okazało się, że prawie nie czuć różnicy (zaskoczyło mnie to bardzo), więc i mąż się skusił. Są chrupiące na zewnątrz miękkie w środku. Polecam!

Składniki:
  • Mięso wieprzowe - 1,5 kg
  • porcja rosołowa - 1 sztuka
  • cebula - 2 sztuki
  • jajko - 1 sztuka(do farszu)
  • sól, pieprz - 1 czubata łyżeczka
  • olej do smażenia
  • 2-3 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego 
  • marchew, pietruszka seler
  • bułka tarta
  • 3 jajka 
  • opakowanie papieru ryżowego




Wykonanie:

Zaczynamy od gotowania mięsa. 
  1. Płuczemy mięso wieprzowe i drobiowe, wstawiamy do dużego garnka z wodą, dodajemy liść laurowy oraz ziele angielskie,  i gotujemy do miękkości.
  2. Dodajemy po chwili marchew pietruszkę i seler
  3. Po około godzinie gotowania wyciągamy porcje rosołową i obieramy ją z mięsa i skóry.
  4. Po kolejnej godzinie wyciągamy mięso wieprzowe. 
  5. Mielimy mięso wieprzowe, z porcji rosołowej również (skórę także - zapobiega sypaniu się mięsa podczas krojenia krokietów). 
  6. Cebule kroimy w drobną kostkę, podsmażamy na oleju, do zrumienienia, dodajemy do zmielonego mięsa(lub mielimy razem z mięsem), dodajemy jajko, pieprz, sól,  łączymy wszystkie składniki. 
Zawijanie i smażenie
  1. Następnie płaty papieru ryżowego kolejno moczymy w ciepłej wodzie(około 20sekund) przekładamy na deskę, papier po chwili będzie miękki.
  2. Nakładamy farsz i zawijamy krokiety.
  3. Obtaczamy w rozkłóconym jajku, bułce i jeszcze raz w jajku i bułce
  4. smażymy na rumiano z każdej strony. 
  5. Podajemy najlepiej z barszczem;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz