piątek, 20 kwietnia 2012

Baranek Wielkanocny

Baranek Wielkanocy może być ozdobą stołu lub babką Wielkanocną. W smaku przypomina ciasteczka maślane (tak podsumowała smak baranka nasza córka). Podstawą dobrze  usmażonego Baranka jest dobrej jakości forma. Baranek którego zrobiłam, piekłam w formie, gdzie baranek w piecu jest na "stelażu' do góry "dnem".
Baranek Wielkanocny

Składniki:
  • mąka pszenna - 280 gram           
  • masło - 200 gram           
  • (plus łyżka do wysmarowania blachy)
  • cukier    - ¾ szklanki        
  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka        
  • jajka  - 4 sztuki             
  • cukier waniliowy ( 16 g )  - 1 sztuka              
  • cukier puder opcjonalnie - 2 łyżki   
  • bułka tarta (do obsypania blachy) - 3 łyżki
Wykonanie:
Nastawiamy piekarnik na 180*C.  Masło ucieramy z cukrem na gładką masę. Następnie dodajemy po jednym jajku, ciągle ucierając. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dosypujemy do masy maślanej ciągle mieszając. Gdy uzyskamy gładką masę ciasto jest gotowe. Blachę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Ważne, aby zrobić to dokładnie, wtedy bez problemu wyciągniemy baranka z blachy. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180*C i pieczemy 40 minut, na dolnej półce piekarnika (u mnie bez termoobiegu). Gotowego baranka możemy obsypać cukrem pudrem.
*Z tej ilości ciasta wyszedł mi jeden mały baranek i 6 małych babeczek:) 

4 komentarze:

  1. Wielkanoc za pasem, przez ile czasu taki baranek trzyma świeżość ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli pozostawiony pod przykryciem, 2-3 dni. Jeśli pozostawiony jako dekoracja na stole - na drugi dzień jest ledwo zjadliwy...po prostu wyschnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Postanowiłem jeszcze napisać, ponieważ myślę że opinia kogoś z zewnątrz będzie dla Pani ważna. Widzę tutaj dużo włożonej pracy, dobrej pracy i zaangażowanie (jest niedziela a Pani odpowiada błyskawicznie) Myślę, że udało się Pani stworzyć coś fajnego. Proszę nie ustawać i rozwijać tą stronę. Będę z przyjemnością do Pani zaglądał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło, każdy komentarz jest dla mnie istotny, ten jest niesamowicie budujący. Zdarzają się także słów krytyki - jeśli wnoszą coś do danego posta, potrawy itp - także za nie dziękuje. Pokazują co można jeszcze zrobić. życzę spokojnego wieczoru i uśmiech (nomen omen) na co dzień;)

      Usuń