piątek, 20 kwietnia 2012

Wątróbka wieprzowa z kaszą

Mile byłam zaskoczona, gdy usłyszałam od córki: mamo dzisiaj w szkole na obiad była kasza z gulaszem,  zrobisz na obiad?" Postanowiłam jej zrobić z gulaszem, a dla siebie z wątróbką duszoną w sosie. Wyszło smacznie,, zjadłam ze smakiem, a córka swoją porcję z gulaszem;)
Wątróbka podana na kaszy
Składniki:
  • Kasza jęczmienna - 1 szklanka
  • wątróbka wieprzowa - 350 gram
  • cebula - 3 sztuki
  • sól, pieprz - do smaku
  • Masło do smażenia - 1,5 łyżki
  • mąka - 1/4 szklanki
  • woda - 1 szklanka



Wykonanie:
Kaszę gotujemy w osolonym wrzątku około 10 minut. Przekładamy na sito, przelewamy zimną wodą.
Cebulę obieramy, kroimy w półksiężyce, podsmażamy na maśle. W międzyczasie wątróbkę płuczemy osuszamy papierowym ręcznikiem kroimy na mniejsze kawałki, obtaczamy w mące, dodajemy do smażonej cebuli. Dopiero pod koniec smażenia solimy i dodajemy pieprz. Gdy posolimy wcześniej wątróbka będzie twarda. Gdy wątróbka będzie zarumieniona zalewamy całość wodą i chwilkę dusimy, około 2 minut - sos zgęstnieje dzięki mące, którą obtoczyliśmy wątróbkę.
Kaszę przekładamy do kokilki i nakładamy na talerz odwracając ją do góry dnem Na nią położyć wątróbkę z cebulą i polać powstałym sosem;)
*Najlepiej wątróbkę przed smażeniem namoczyć co najmniej na godzinę w mleku - pozbędziemy się nieprzyjemnego zapachu.

2 komentarze:

  1. ach ta ta wątróbka :D niedawno robiłam watróbkę cielecą. Jeszcze ja wspominam...... Pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. cielęcej nie miałam okazji próbować

    OdpowiedzUsuń